El proceso de formación docente: consideraciones para su desarrollo

Descripción del Articulo

The teachertraining process which is reviewed and valued in its nature and projection demands interest and engagementtothe institutions in orderto achieve an intellectual high position considering the aspiration which representsthe interventionquality.Having achieved this position, it will be possib...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Peralta Lino, María
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1447
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1447
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Formación docente, proceso formativo, prospectiva formativa, sistematización y pertenencia curricular
Teacher training, training process, training prospective, systematization and curricular period
Descripción
Sumario:The teachertraining process which is reviewed and valued in its nature and projection demands interest and engagementtothe institutions in orderto achieve an intellectual high position considering the aspiration which representsthe interventionquality.Having achieved this position, it will be possible to design a better approach and a n ore adequate process far the new knowledge society requirements and the farecasted scenary far a long, medium and short term future.The contents mention and describethree stages in thetraining as well as its correspondent complementsince a centered approach in the development of abilities.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).