Philosophical-theological and educational considerations of the “Gender Ideology”
Descripción del Articulo
Given the alarm the presence in the educational curriculum of the so-called "Gender Ideology" has generated among of a large number of Peruvian parents, the author analyzes the subject from different perspectives. First, from a philosophical perspective, based on the humanistic existential...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/372 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/372 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ideology of gender humanist culture human nature deconstructive national curriculum feminism Christian anthropology Ideología de género humanista cultura naturaleza humana deconstructora currículo nacional feminismo antropología cristiana |
Sumario: | Given the alarm the presence in the educational curriculum of the so-called "Gender Ideology" has generated among of a large number of Peruvian parents, the author analyzes the subject from different perspectives. First, from a philosophical perspective, based on the humanistic existentialism of Simon de Beauvoir and in Marxist ideology. Second, from a theological perspective, emphasizing that this ideology contradicts the biblical-theological view that man was created in the image and likeness of God and that it constitutes a deconstruction of the fundamental cell of society, i.e., the family. Last, from an educational perspective, as such ideology would imply that gender is the result of culture alone and not human nature. Against "Gender Ideology", the author highlights the Christian-humanist vision of man that conceives it as a bio-psycho-social unit, speaking of the dimensions of man. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).