Cinema psychology: universes of realities, dreams and meanings

Descripción del Articulo

 A psychosocial analysis of cinema, both as mass media and in relation to its effects on the spectator and society, is carried out. Aspects to be considered for an integral analysis of the films are thus indicated.
Detalles Bibliográficos
Autor: Montero López, Víctor Eusebio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2496
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2496
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Realidad medial
análisis semiótico
imaginario popular
cine
Medial reality
semiotic analysis
popular imaginary
cinema
Descripción
Sumario: A psychosocial analysis of cinema, both as mass media and in relation to its effects on the spectator and society, is carried out. Aspects to be considered for an integral analysis of the films are thus indicated.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).