Strategic learning and metacognition

Descripción del Articulo

The development of didactics for the student of this 21st century requires the use of appropriate strategies, where learning is more perceived as the result of the link between the emotional and cognitive aspect and social interactions, focused on establi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Chávez Herrera, Nathaly Johana
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1174
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1174
Nivel de acceso:acceso abierto
Descripción
Sumario:The development of didactics for the student of this 21st century requires the use of appropriate strategies, where learning is more perceived as the result of the link between the emotional and cognitive aspect and social interactions, focused on establishing a close relationship and communication. The present article offers information about teaching strategies and teaching-learning methods.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).