Exportación Completada — 

Cognitive processes: metacognition as a learning process

Descripción del Articulo

Metacognition as a learning process allows our mind to have the ability to turn on itself and analyze our own thoughts and our knowledge. For this reason, it is important that the teachinglearning processes are strengthened in order to achieve a satisfact...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Hurtado Velit, Ana Lucía
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1165
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1165
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Metacognición, procesos cognitivos, aprendizaje, enseñanza, estrategias, educación
Metacognition, cognitive processes, learning, teaching, strategies, education
Descripción
Sumario:Metacognition as a learning process allows our mind to have the ability to turn on itself and analyze our own thoughts and our knowledge. For this reason, it is important that the teachinglearning processes are strengthened in order to achieve a satisfactory learning in students and give them a better knowledge of their abilities. In this regard, the present article will address the topic of metacognition, its dimensions, metacognitive strategies and metacognition classes in order to provide a contribution to Education at all levels.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).