¿Cómo aprendemos desde la neurociencia? : la neuropedagogía y el impacto en el aula de clase

Descripción del Articulo

The neuropedagogy is a science, whose object of study iseducation and the human brain, understood as a socialbody, which can be modified by the pedagogical practice.In this sense, it’s essential that educators understand thenew approaches of the theories of the brain. This articlediscusses the need...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mendoza Carrasco, Mariella Victoria
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1048
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1048
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Brain, mind, neuropedagogy, teaching, learning
Cerebro, mente, neuropedagogía, enseñanza, aprendizaje
Descripción
Sumario:The neuropedagogy is a science, whose object of study iseducation and the human brain, understood as a socialbody, which can be modified by the pedagogical practice.In this sense, it’s essential that educators understand thenew approaches of the theories of the brain. This articlediscusses the need to generate a complex change in theway they teach these days; the mission is to discoverthe enormous power of neurotransmitters to stimulatestudents in the classroom.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).