Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language
Descripción del Articulo
The neuroscientist advances and developments help us to comprehend the brain function and how can we take advantage of these advances for the benefit of a specific area. Learning and language has a physiological and cognitive explanation. Both explanations are considered for the n...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1337 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Funcionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo. Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualism |
id |
REVUNIFE_46e34a14d26e9ef255e5db58aa499379 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1337 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second languageAprendizaje y lenguaje con enfoque neurocientíficopedagógico. Desarrollo y adquisición de una segunda lenguaSegovia Rubio, Rosa Del CarmenFuncionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo.Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualismThe neuroscientist advances and developments help us to comprehend the brain function and how can we take advantage of these advances for the benefit of a specific area. Learning and language has a physiological and cognitive explanation. Both explanations are considered for the neuroscience andthe neuropedagogical. How, when and why do we learn are questions that have a response in the light of the neuroscience. The acquisition of language is done in a natural manner without forgetting the brain complex process. The acquisition of a second language benefits to the brain and provides it with new neural nets.Los avances y descubrimientos neurocientíficos nos abren puertas a la comprensión del funcionamiento cerebral y al cómo podemos aprovechar esos avances para el beneficio de un área específica. El aprendizaje y el lenguaje tienen unaexplicación fisiológica y cognitiva. Ambas explicaciones son abordadas por la neurociencia y por la neuropedagogía. El cómo, el cuándo y por qué aprendemos son interrogantes que tienen respuesta a la luz de la neurociencia. La adquisicióndel lenguaje se da de manera natural sin olvidar el complejo proceso cerebral para ello. La adquisición de una segunda lengua beneficia al cerebro y lo provee de nuevas redes neuronales.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/133710.33539/educacion.2018.v24n2.1337Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 187-197Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 187-1972708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337/1291Derechos de autor 2018 Rosa Del Carmen Segovia Rubioinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/13372021-10-28T19:01:17Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language Aprendizaje y lenguaje con enfoque neurocientíficopedagógico. Desarrollo y adquisición de una segunda lengua |
title |
Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language |
spellingShingle |
Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language Segovia Rubio, Rosa Del Carmen Funcionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo. Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualism |
title_short |
Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language |
title_full |
Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language |
title_fullStr |
Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language |
title_full_unstemmed |
Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language |
title_sort |
Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Segovia Rubio, Rosa Del Carmen |
author |
Segovia Rubio, Rosa Del Carmen |
author_facet |
Segovia Rubio, Rosa Del Carmen |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Funcionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo. Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualism |
topic |
Funcionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo. Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualism |
description |
The neuroscientist advances and developments help us to comprehend the brain function and how can we take advantage of these advances for the benefit of a specific area. Learning and language has a physiological and cognitive explanation. Both explanations are considered for the neuroscience andthe neuropedagogical. How, when and why do we learn are questions that have a response in the light of the neuroscience. The acquisition of language is done in a natural manner without forgetting the brain complex process. The acquisition of a second language benefits to the brain and provides it with new neural nets. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337 10.33539/educacion.2018.v24n2.1337 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2018.v24n2.1337 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337/1291 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Rosa Del Carmen Segovia Rubio info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Rosa Del Carmen Segovia Rubio |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 187-197 Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 187-197 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845705726692950016 |
score |
13.873199 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).