Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language

Descripción del Articulo

The neuroscientist advances and developments help us to  comprehend the brain function and how can we take advantage of these advances for the benefit of a specific area. Learning and language has a physiological and cognitive explanation. Both explanations are considered for the n...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Segovia Rubio, Rosa Del Carmen
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1337
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Funcionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo.
Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualism
id REVUNIFE_46e34a14d26e9ef255e5db58aa499379
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/1337
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second languageAprendizaje y lenguaje con enfoque neurocientíficopedagógico. Desarrollo y adquisición de una segunda lenguaSegovia Rubio, Rosa Del CarmenFuncionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo.Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualismThe neuroscientist advances and developments help us to  comprehend the brain function and how can we take advantage of these advances for the benefit of a specific area. Learning and language has a physiological and cognitive explanation. Both explanations are considered for the neuroscience andthe neuropedagogical. How, when and why do we learn are questions that have a response in the light of the neuroscience. The acquisition of language is done in a natural manner without forgetting the brain complex process. The acquisition of a second language benefits to the brain and provides it with new neural nets.Los avances y descubrimientos neurocientíficos nos abren puertas a la comprensión del funcionamiento cerebral y al cómo podemos aprovechar esos avances para el beneficio de un área específica. El aprendizaje y el lenguaje tienen unaexplicación fisiológica y cognitiva. Ambas explicaciones son abordadas por la neurociencia y por la neuropedagogía. El cómo, el cuándo y por qué aprendemos son interrogantes que tienen respuesta a la luz de la neurociencia. La adquisicióndel lenguaje se da de manera natural sin olvidar el complejo proceso cerebral para ello. La adquisición de una segunda lengua beneficia al cerebro y lo provee de nuevas redes neuronales.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/133710.33539/educacion.2018.v24n2.1337Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 187-197Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 187-1972708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337/1291Derechos de autor 2018 Rosa Del Carmen Segovia Rubioinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/13372021-10-28T19:01:17Z
dc.title.none.fl_str_mv Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language
Aprendizaje y lenguaje con enfoque neurocientíficopedagógico. Desarrollo y adquisición de una segunda lengua
title Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language
spellingShingle Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language
Segovia Rubio, Rosa Del Carmen
Funcionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo.
Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualism
title_short Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language
title_full Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language
title_fullStr Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language
title_full_unstemmed Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language
title_sort Learning and language with a neuroscientist- pedagogical approach development and acquisition of a second language
dc.creator.none.fl_str_mv Segovia Rubio, Rosa Del Carmen
author Segovia Rubio, Rosa Del Carmen
author_facet Segovia Rubio, Rosa Del Carmen
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Funcionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo.
Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualism
topic Funcionamiento cerebral, aprendizaje, neuropedagogía, adquisición del lenguaje, bilingüismo.
Brain function, learning, neuropedagogy, acquisition of language, bilingualism
description The neuroscientist advances and developments help us to  comprehend the brain function and how can we take advantage of these advances for the benefit of a specific area. Learning and language has a physiological and cognitive explanation. Both explanations are considered for the neuroscience andthe neuropedagogical. How, when and why do we learn are questions that have a response in the light of the neuroscience. The acquisition of language is done in a natural manner without forgetting the brain complex process. The acquisition of a second language benefits to the brain and provides it with new neural nets.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-12-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337
10.33539/educacion.2018.v24n2.1337
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2018.v24n2.1337
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1337/1291
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Rosa Del Carmen Segovia Rubio
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Rosa Del Carmen Segovia Rubio
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 24 No. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 187-197
Educación; Vol. 24 Núm. 2 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 187-197
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845705726692950016
score 13.873199
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).