The organizational climate and its relationship with the teachers’ performance
Descripción del Articulo
Education in the most powerful weapon that exist to change the society. It is that intangible instrument that permit the human being stand out in this competitive world where knowing only how to read and write is not enough. To achieve this, it is necess...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1325 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1325 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Clima organizacional, desempeño docente, profesionalidad docente, calidad de la educación, mejora continua Organizational climate, teachers’ performance, teaching professionality, quality of education, continuous improvement |
Sumario: | Education in the most powerful weapon that exist to change the society. It is that intangible instrument that permit the human being stand out in this competitive world where knowing only how to read and write is not enough. To achieve this, it is necessary an education in organizational quality and highly qualified teachers that permit their students analyze and seek solution to the situations of their environment. The characteristics of a good organizational climate and how it influences in the good teachers’ performance are fundamental topic to achieve the educational quality of our educational institutions, therefore, the quality principles should be developed in order to permit perceive the strengths and weaknesses. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).