The learning in hospitalized children with cancer

Descripción del Articulo

The child with cancer that, as a result of the hospitalization, has been suddenly forced to abandon his home, his province, their customs; that has experienced family separation due to the schedules of the health center; that is opposite to medical proced...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bernales Oré, Claudia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1314
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1314
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Niño, cáncer, educación, hospitalización, psicológico, aprendizaje, procesos, aula hospitalaria.
Child, cancer, education, hospitalization, psychological, learning, processes, hospital classroom.
id REVUNIFE_1f3a80a51f23ca9ebcc808284ce06be7
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1314
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling The learning in hospitalized children with cancerEl aprendizaje en niños hospitalizados con cáncerBernales Oré, ClaudiaNiño, cáncer, educación, hospitalización, psicológico, aprendizaje, procesos, aula hospitalaria.Child, cancer, education, hospitalization, psychological, learning, processes, hospital classroom.The child with cancer that, as a result of the hospitalization, has been suddenly forced to abandon his home, his province, their customs; that has experienced family separation due to the schedules of the health center; that is opposite to medical procedures necessary for its treatment, where you will experience pain and generalized discomfort; shall, inevitably, high levels of stress and anxiety, symptoms of psychological and behavioral clear that will produce the blockade of important processes at cerebral level, preventing the regular learning. However, are identified substantial factors that produce this blockade, so as to put in place mechanisms adapted to teaching and activate the learning process in hospitalized children with cancer.El niño con cáncer que, a consecuencia de la hospitalización, se ha visto de pronto obligado a abandonar su casa, su provincia, sus costumbres; que ha experimentado la separación familiar debido a los horarios del centro de salud; que se encuentra frente a procedimientos médicos necesarios para su tratamiento, donde experimentará dolor y malestar generalizado; presentará, irremediablemente, niveles altos de estrés y angustia, síntomas psicológicos y conductuales claros que producirán el bloqueo de importantes procesos a nivel cerebral, impidiéndole el aprendizaje regular. Sin embargo, son identificados sustanciales factores que producen este bloqueo, para así poner en marcha mecanismos adaptados deenseñanza y activar el proceso de aprendizaje en los niños hospitalizados con cáncer.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/131410.33539/educacion.2018.v24n1.1314Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 47-51Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 47-512708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1314/1274Derechos de autor 2018 Claudia Bernales Oréinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/13142021-10-28T14:04:26Z
dc.title.none.fl_str_mv The learning in hospitalized children with cancer
El aprendizaje en niños hospitalizados con cáncer
title The learning in hospitalized children with cancer
spellingShingle The learning in hospitalized children with cancer
Bernales Oré, Claudia
Niño, cáncer, educación, hospitalización, psicológico, aprendizaje, procesos, aula hospitalaria.
Child, cancer, education, hospitalization, psychological, learning, processes, hospital classroom.
title_short The learning in hospitalized children with cancer
title_full The learning in hospitalized children with cancer
title_fullStr The learning in hospitalized children with cancer
title_full_unstemmed The learning in hospitalized children with cancer
title_sort The learning in hospitalized children with cancer
dc.creator.none.fl_str_mv Bernales Oré, Claudia
author Bernales Oré, Claudia
author_facet Bernales Oré, Claudia
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Niño, cáncer, educación, hospitalización, psicológico, aprendizaje, procesos, aula hospitalaria.
Child, cancer, education, hospitalization, psychological, learning, processes, hospital classroom.
topic Niño, cáncer, educación, hospitalización, psicológico, aprendizaje, procesos, aula hospitalaria.
Child, cancer, education, hospitalization, psychological, learning, processes, hospital classroom.
description The child with cancer that, as a result of the hospitalization, has been suddenly forced to abandon his home, his province, their customs; that has experienced family separation due to the schedules of the health center; that is opposite to medical procedures necessary for its treatment, where you will experience pain and generalized discomfort; shall, inevitably, high levels of stress and anxiety, symptoms of psychological and behavioral clear that will produce the blockade of important processes at cerebral level, preventing the regular learning. However, are identified substantial factors that produce this blockade, so as to put in place mechanisms adapted to teaching and activate the learning process in hospitalized children with cancer.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1314
10.33539/educacion.2018.v24n1.1314
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1314
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2018.v24n1.1314
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1314/1274
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Claudia Bernales Oré
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Claudia Bernales Oré
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 47-51
Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 47-51
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843169038055768064
score 13.210282
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).