Orientación de la educación en el siglo XXI

Descripción del Articulo

The present article addresses what skills education should consider as important in order to fulfill adequately its function. Education in the 21st Century should not be aimed at the transmission of knowledge and information but at developing the capacity...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Aragón Andrade, Irma
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1151
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1151
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Pensamiento crítico y la resolución de problemas, comunicación, colaboración, creatividad e innovación.
Critical thinking and problem solving, communication, collaboration, creativity and innovation.
Descripción
Sumario:The present article addresses what skills education should consider as important in order to fulfill adequately its function. Education in the 21st Century should not be aimed at the transmission of knowledge and information but at developing the capacity to produce and use them. Different experts and international bodies  reached an agreement and pointed out that critical thinking, creativity, communication and cooperation are the essential skills to be considered in 21st Century education.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).