Decolonial Critique to Paulo Freire: The Look of Catherine Walsh

Descripción del Articulo

The following paper addresses the "pedagogy of the oppressed" under the notion of rethinking/relearning/unlearning from a Decolonial perspective, in the form of contributions made by Catherine Walsh to the work of Paulo Freire. Specific criticisms will be highlighted, such as 1) the critiq...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bolo Romero, Karla
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1378
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/1378
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Pedagogía del oprimido, relacionalidad, proceso pedagógico liberador
Pedagogy of the oppressed, relationality, liberating pedagogical process
Descripción
Sumario:The following paper addresses the "pedagogy of the oppressed" under the notion of rethinking/relearning/unlearning from a Decolonial perspective, in the form of contributions made by Catherine Walsh to the work of Paulo Freire. Specific criticisms will be highlighted, such as 1) the critique of the relationality of Paulo Freire's environment-political struggle and the specific context of the resistance of educational practices in AbyaYala. 2) We analyze the way in which C. Walsh poses the re-thinking of the concept of criticality in the liberating pedagogical process. And, lastly, we examine 3) The re-approach of transformative / liberating pedagogies.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).