Problemas de la comprensión lectora en la educación rural

Descripción del Articulo

Cultural diversity of Peru is a challenge, even more since an educational point of view, because cultural differences affect learning. Far such fact, children from rural areas have fewer possibilities to have access to an adequate education, considering the limitations of their environment and life...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Romero Jiménez, Lourdes
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1458
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1458
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comprensión, lectura, escuela rural, diseño curricular, lengua.
Comprehension, reading, rural school, curriculardesign, language
Descripción
Sumario:Cultural diversity of Peru is a challenge, even more since an educational point of view, because cultural differences affect learning. Far such fact, children from rural areas have fewer possibilities to have access to an adequate education, considering the limitations of their environment and life conditions. lt is time to develop educational project with an authentic incorporation of variables able to change this situation
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).