Axological exploration in psychotherapy: Logotherapy
Descripción del Articulo
The present article discusses the methodology of logotherapy regarding the approach to the axiological experience questioner described. The influence of Max Scheler and phenomenological theory of values also psychotherapeutic Viktor Frankl proposal, based on intentionality as personal reaching out t...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/148 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/148 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Logoterapia psicoterapia valores fenomenología Logotherapy psychotherapy values phenomenological |
Sumario: | The present article discusses the methodology of logotherapy regarding the approach to the axiological experience questioner described. The influence of Max Scheler and phenomenological theory of values also psychotherapeutic Viktor Frankl proposal, based on intentionality as personal reaching out towards the values and meaning is explored, as well. Special attention to the implementation of a phenomenological attitude in the therapeutic process is provided. It also reflects on the contributions of Fabry and Lukas among others regarding the axiological approach in franklean existential analysis. Also, psychotherapeutic moments and key questions that can help the process are described. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).