An experience of vocational guidance and counseling for youth employment program

Descripción del Articulo

Young people from marginalized social sectors today are undergoing a major crisis poverty fosters a situation of inequality among youth in their transit through the educational system, a split between young workers is generated and attend school less one hand , and students studying and have free ti...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Deza Villanueva, Sabina, Guzmán Colchado, María
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/277
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/277
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Orientación vocacional
Consejería
Jóvenes
Exclusión social
Inserción social
Vocational Guidance
Counseling
Youth
social exclusion
social insertion
id REVUNIFE_0c8335caf9daf2537d0bb709c204b253
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/277
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling An experience of vocational guidance and counseling for youth employment programUna experiencia de orientación vocacional y consejería para jóvenes de un programa de inserción laboralDeza Villanueva, SabinaGuzmán Colchado, MaríaOrientación vocacionalConsejeríaJóvenesExclusión socialInserción socialVocational GuidanceCounselingYouthsocial exclusionsocial insertionYoung people from marginalized social sectors today are undergoing a major crisis poverty fosters a situation of inequality among youth in their transit through the educational system, a split between young workers is generated and attend school less one hand , and students studying and have free time and access to material and symbolic goods and services , on the other. These processes of exclusion are no strangers to the future direction of the Young and the traffic school and levels of academic success or failure would condition the expectations and the development of a life plan . So we proceeded to evaluate a group of 90 young applicants to comprehensive scholarships ( made viable through an NGO funded by the International Cooperation) and identify those / as who are in top condition and support staff to receive during one year technical training, and at the conclusion of companies entering to work with previously established agreement. We believe that this proposal is for young men / women a viable option for your needs and expectations to face life and overcome adversity.Los jóvenes procedentes de los sectores sociales marginales experimentan hoy un proceso de crisis mayor, la pobreza propicia una situación de desigualdad entre los jóvenes en su tránsito por el sistema educativo, se genera una fractura entre jóvenes que trabajan y asisten a la escuela en menor proporción, por un lado, y jóvenes que estudian y disponen de tiempo libre y acceso a bienes y servicios materiales y simbólicos, por el otro. Estos procesos de exclusión no son ajenos a la orientación futura de los jóvenes ya que el tránsito por la escuela y los niveles de éxito o fracaso escolar condicionarían las expectativas y el desarrollo de un proyecto de vida. Por ello se procedió a evaluar a un grupo de 90 jóvenes postulantes a becas integrales de estudio (viabilizadas a través de una ONG financiada por la Cooperación Internacional) e identificar a aquellos/as que se hallen en las mejores condiciones y disposición personal para recibir durante un año capacitación técnica, y al concluir ingresen a laborar a empresas con las que previamente se ha establecido convenio. Consideramos que esta propuesta constituye para los/as jóvenes una opción viable a sus necesidades y expectativas para enfrentar la vida y superar la adversidad.Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2014-06-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigaciónapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/27710.33539/avpsicol.2014.v22n1.277Avances en Psicología; Vol. 22 No. 1 (2014): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 109-115Avances en Psicología; Vol. 22 Núm. 1 (2014): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 109-1151812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/277/196Derechos de autor 2014 Sabina Deza Villanueva, María Guzmán Colchadoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/2772023-05-03T20:08:38Z
dc.title.none.fl_str_mv An experience of vocational guidance and counseling for youth employment program
Una experiencia de orientación vocacional y consejería para jóvenes de un programa de inserción laboral
title An experience of vocational guidance and counseling for youth employment program
spellingShingle An experience of vocational guidance and counseling for youth employment program
Deza Villanueva, Sabina
Orientación vocacional
Consejería
Jóvenes
Exclusión social
Inserción social
Vocational Guidance
Counseling
Youth
social exclusion
social insertion
title_short An experience of vocational guidance and counseling for youth employment program
title_full An experience of vocational guidance and counseling for youth employment program
title_fullStr An experience of vocational guidance and counseling for youth employment program
title_full_unstemmed An experience of vocational guidance and counseling for youth employment program
title_sort An experience of vocational guidance and counseling for youth employment program
dc.creator.none.fl_str_mv Deza Villanueva, Sabina
Guzmán Colchado, María
author Deza Villanueva, Sabina
author_facet Deza Villanueva, Sabina
Guzmán Colchado, María
author_role author
author2 Guzmán Colchado, María
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Orientación vocacional
Consejería
Jóvenes
Exclusión social
Inserción social
Vocational Guidance
Counseling
Youth
social exclusion
social insertion
topic Orientación vocacional
Consejería
Jóvenes
Exclusión social
Inserción social
Vocational Guidance
Counseling
Youth
social exclusion
social insertion
description Young people from marginalized social sectors today are undergoing a major crisis poverty fosters a situation of inequality among youth in their transit through the educational system, a split between young workers is generated and attend school less one hand , and students studying and have free time and access to material and symbolic goods and services , on the other. These processes of exclusion are no strangers to the future direction of the Young and the traffic school and levels of academic success or failure would condition the expectations and the development of a life plan . So we proceeded to evaluate a group of 90 young applicants to comprehensive scholarships ( made viable through an NGO funded by the International Cooperation) and identify those / as who are in top condition and support staff to receive during one year technical training, and at the conclusion of companies entering to work with previously established agreement. We believe that this proposal is for young men / women a viable option for your needs and expectations to face life and overcome adversity.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-15
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Investigación
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/277
10.33539/avpsicol.2014.v22n1.277
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/277
identifier_str_mv 10.33539/avpsicol.2014.v22n1.277
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/277/196
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2014 Sabina Deza Villanueva, María Guzmán Colchado
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2014 Sabina Deza Villanueva, María Guzmán Colchado
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón
dc.source.none.fl_str_mv Avances en Psicología; Vol. 22 No. 1 (2014): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 109-115
Avances en Psicología; Vol. 22 Núm. 1 (2014): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 109-115
1812-9536
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846340218713538560
score 13.888049
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).