Los programas pioneros de educación inicial no escolarizada del Perú y su impacto en la superación de desigualdad educativas de las mujeres
Descripción del Articulo
        This document constitutes an update of the original document written for the Regional Meeting organized by UNESCO-OREALC to focus on and consider alternatives related to Women’s Education in Latin America. I was invited to Panama to share with colleagues the perspectives on this matter. Due to havin...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2016 | 
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/142 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/142 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Programas de educación inicial no escolarizada desigualdad educativa Perú mujeres Programs of non formal early childhood education educational inequality Peru women | 
| Sumario: | This document constitutes an update of the original document written for the Regional Meeting organized by UNESCO-OREALC to focus on and consider alternatives related to Women’s Education in Latin America. I was invited to Panama to share with colleagues the perspectives on this matter. Due to having had a direct and pioneering participation in the non-formal education of the programs in Peru and in Latin America, I was selected to share these experiences. At present, I think it is appropriate to carry out 30 years later, an update with a comprehensive verification of PRONOEI impact not only including boys and girls who are the fundamental objective of these programs but mainly all participating actors which are about 99% women. Preliminaries contributions are abridged in Braslavsky (1984). | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            