Función exponencial: análisis del trabajo matemático de estudiantes de humanidades

Descripción del Articulo

The research report, which is a summary of the first author's master's thesis, aims to analyze the mathematical work of students in humanities majors when they solve a task on the topic of exponential function. For this purpose,we are based on the theory of the Mathematical Workspace (MWS)...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Vivas Pachas, Jorge Luis, Flores Salazar, Jesús Victoria
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional de Huancavelica
Repositorio:UNH-Revistas
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unh.edu.pe:article/25
Enlace del recurso:https://revistas.unh.edu.pe/index.php/quintaesencia/article/view/25
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Función exponencial
Trabajo Matemático
Génesis del Espacio de Trabajo Matemático
Planos verticales del ETM
Exponential function
Mathematical work
Genesis of Mathematical Workspace
Vertical planes of Mathematical Workspace
Descripción
Sumario:The research report, which is a summary of the first author's master's thesis, aims to analyze the mathematical work of students in humanities majors when they solve a task on the topic of exponential function. For this purpose,we are based on the theory of the Mathematical Workspace (MWS) and we use the MWS method for the analysis. The research was carried out with students of the first cycle of humanities careers (16 and 18 years old) of a private university in Lima-Peru, in which a task of the exponential function topic was elaborated. Based on the analysis of the mathematical actions, the activation of the semiotic, instrumental and discursive genesis is evidenced, being the semiotic and discursive genesis the most frequent. Likewise, the activation of two vertical planes, the semiotic-discursive and the instrumental-discursive of the ETM, is evidenced
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).