Economic strategies of the Herdez Group

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The Mexican processed food industry has a total of 204, 623 economic units. This study defines the evolution of Grupo Herdez, leader in the sector, it has positioned itself as one of the most outstanding groups in Mexico with a presence in the United States. Objective: Analyze the competitive strate...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Lázaro-Pérez, Deysi E., Pérez-Sánchez, Beatriz
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1868
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/1868
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:estrategias competitivas
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Grupo Herdez
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spelling Economic strategies of the Herdez GroupEstrategias económicas del Grupo HerdezLázaro-Pérez, Deysi E.Pérez-Sánchez, Beatrizestrategias competitivasgrupo economicoGrupo Herdezcompetitive strategieseconomic groupGrupo HerdezThe Mexican processed food industry has a total of 204, 623 economic units. This study defines the evolution of Grupo Herdez, leader in the sector, it has positioned itself as one of the most outstanding groups in Mexico with a presence in the United States. Objective: Analyze the competitive strategies used by Grupo Herdez in order to consolidate itself in the food industry as the most important group and expand internationally. Material and Method: The historical, analytical and descriptive methods were used. Secondary sources were consulted: literary review, website, reports and annual reports of the Herdez Group. Results: The period studied from 2000 to 2022 marks a sustained growth of Grupo Herdez, pointing out its infrastructure strategies, store openings, investment, divestment, alliances, acquisitions, financing, product diversification and technology, allowing it to position itself as a highly recognized Mexican company. and with presence in the national and international market. Conclusion: Based on the success of its strategies, Grupo Herdez has consolidated itself efficiently in the processed and frozen food market, to become one of the most profitable economic groups in the international market.La industria mexicana de alimentos procesados cuenta con un total de 204, 623 unidades económicas. Este estudio delimita la evolución de Grupo Herdez líder en el sector, se ha posicionado como uno de los grupos más sobresalientes de México con presencia en Estados Unidos. Objetivo: Analizar las estrategias competitivas empleadas por Grupo Herdez con el fin de consolidarse en la industria del alimento como el grupo más importante y expandirse a nivel internacional. Material y Método: Se emplearon los métodos histórico, analítico y descriptivo. Se consultaron fuentes secundarias: revisión literaria, sitio web, reportes e informes anuales del Grupo Herdez. Resultados: El periodo estudiado de 2000 al 2022 marca un crecimiento sostenido de Grupo Herdez señalando sus estrategias infraestructura, apertura de tiendas, inversión, desinversión, alianzas, adquisiciones, financiamiento, diversificación de productos y tecnología, permitiéndole posicionarse como una compañía mexicana de gran reconocimiento y con presencia en el mercado nacional e internacional. Conclusión: A partir del éxito de sus estrategias, Grupo Herdez se ha consolidado de forma eficiente en el mercado de alimentos procesados y congelados, hasta convertirse en uno de los grupos económicos más redituable en el mercado internacional.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2023-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/186810.33554/riv.17.3.1868Investigación Valdizana; Vol. 17 No. 3 (2023); 113-121Investigación Valdizana; Vol. 17 Núm. 3 (2023); 113-121Investigación Valdizana; v. 17 n. 3 (2023); 113-1211995-445X1994-1420reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/1868/1712http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/1868/1736Derechos de autor 2023 Deysi E. Lázaro-Pérez, Beatriz Pérez-Sánchezhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/18682023-09-14T03:28:17Z
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