Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
Descripción del Articulo
The purpose of the study was to prove that there is a high correlation between pedagogical leadership and professional teaching performance in the Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, jurisdiction of the UGEL 05 of Yarowilca during the academic year 2019; for this, a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1280 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | establecimiento de metas y expectativas promover y participar en el aprendizaje desarrollo de los profesores setting goals and expectations promote and participate in the learning development of teachers |
id |
REVUNHEVAL_8ab9cf9b5f397c1642bf71a642cb172d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1280 |
network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository_id_str |
|
spelling |
Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019Liderazgo pedagógico y desempeño profesional de los docentes en la Institución Educativa N° 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019Godoy-Tucto, Yudiestablecimiento de metas y expectativaspromover y participar en el aprendizajedesarrollo de los profesoressetting goals and expectationspromote and participate in the learningdevelopment of teachersThe purpose of the study was to prove that there is a high correlation between pedagogical leadership and professional teaching performance in the Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, jurisdiction of the UGEL 05 of Yarowilca during the academic year 2019; for this, a correlational research and non-experimental design was formulated, a sample population of 10 teachers was worked on, including the director of the educational institution; The data collection instrument used was a valued test, including five dimensions and for each one, four indicators with grades from 1 to 5, which produced the scale of [4 - 20], for the five dimensions studied in the variable one; for the data processing, the simple linear regression and correlation was used, obtaining the following result and conclusion: there is a very high and positive correlation, so the degree of dependence is 97.89%, between pedagogical leadership and professional performance of teachers at the Educational Institution No. 32211, José Carlos Mariátegui “El Amauta” of Yarowilca.La finalidad del estudio fue probar que existe una alta correlación entre liderazgo pedagógico y desempeño profesional docente en la Institución Educativa N° 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, jurisdicción de la UGEL 05 de Yarowilca durante el año académico 2019; para ello se formuló una investigación de tipo correlacional y diseño no experimental, se trabajó con una población-muestra de 10 docentes, incluido el director de la institución educativa; el instrumento de recolección de datos utilizado fue una prueba valorada, incluyéndose en ella cinco dimensiones y por cada uno, cuatro indicadores con calificaciones del 1 al 5, lo que produjo la escala de [4 - 20], para las cinco dimensiones estudiadas en la variable uno; para el procesamiento de los datos se usó la correlación y la regresión lineal simple, obteniéndose el resultado y conclusión siguiente: existe una correlación muy alta y positiva, por lo que el grado de dependencia es 97,89%, entre liderazgo pedagógico y desempeño profesional de los docentes en la Institución Educativa N° 32211, José Carlos Mariátegui “El Amauta” de Yarowilca.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2021-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/128010.46276/rifce.v7i2.1280Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 23-292707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280/1150http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280/1177info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/12802021-11-15T07:13:16Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019 Liderazgo pedagógico y desempeño profesional de los docentes en la Institución Educativa N° 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019 |
title |
Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019 |
spellingShingle |
Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019 Godoy-Tucto, Yudi establecimiento de metas y expectativas promover y participar en el aprendizaje desarrollo de los profesores setting goals and expectations promote and participate in the learning development of teachers |
title_short |
Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019 |
title_full |
Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019 |
title_fullStr |
Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019 |
title_full_unstemmed |
Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019 |
title_sort |
Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019 |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Godoy-Tucto, Yudi |
author |
Godoy-Tucto, Yudi |
author_facet |
Godoy-Tucto, Yudi |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
establecimiento de metas y expectativas promover y participar en el aprendizaje desarrollo de los profesores setting goals and expectations promote and participate in the learning development of teachers |
topic |
establecimiento de metas y expectativas promover y participar en el aprendizaje desarrollo de los profesores setting goals and expectations promote and participate in the learning development of teachers |
description |
The purpose of the study was to prove that there is a high correlation between pedagogical leadership and professional teaching performance in the Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, jurisdiction of the UGEL 05 of Yarowilca during the academic year 2019; for this, a correlational research and non-experimental design was formulated, a sample population of 10 teachers was worked on, including the director of the educational institution; The data collection instrument used was a valued test, including five dimensions and for each one, four indicators with grades from 1 to 5, which produced the scale of [4 - 20], for the five dimensions studied in the variable one; for the data processing, the simple linear regression and correlation was used, obtaining the following result and conclusion: there is a very high and positive correlation, so the degree of dependence is 97.89%, between pedagogical leadership and professional performance of teachers at the Educational Institution No. 32211, José Carlos Mariátegui “El Amauta” of Yarowilca. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280 10.46276/rifce.v7i2.1280 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280 |
identifier_str_mv |
10.46276/rifce.v7i2.1280 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280/1150 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280/1177 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 23-29 2707-5419 2306-4072 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843166249982361600 |
score |
13.7211075 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).