Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019

Descripción del Articulo

The purpose of the study was to prove that there is a high correlation between pedagogical leadership and professional teaching performance in the Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, jurisdiction of the UGEL 05 of Yarowilca during the academic year 2019; for this, a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Godoy-Tucto, Yudi
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1280
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:establecimiento de metas y expectativas
promover y participar en el aprendizaje
desarrollo de los profesores
setting goals and expectations
promote and participate in the learning
development of teachers
id REVUNHEVAL_8ab9cf9b5f397c1642bf71a642cb172d
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1280
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019Liderazgo pedagógico y desempeño profesional de los docentes en la Institución Educativa N° 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019Godoy-Tucto, Yudiestablecimiento de metas y expectativaspromover y participar en el aprendizajedesarrollo de los profesoressetting goals and expectationspromote and participate in the learningdevelopment of teachersThe purpose of the study was to prove that there is a high correlation between pedagogical leadership and professional teaching performance in the Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, jurisdiction of the UGEL 05 of Yarowilca during the academic year 2019; for this, a correlational research and non-experimental design was formulated, a sample population of 10 teachers was worked on, including the director of the educational institution; The data collection instrument used was a valued test, including five dimensions and for each one, four indicators with grades from 1 to 5, which produced the scale of [4 - 20], for the five dimensions studied in the variable one; for the data processing, the simple linear regression and correlation was used, obtaining the following result and conclusion: there is a very high and positive correlation, so the degree of dependence is 97.89%, between pedagogical leadership and professional performance of teachers at the Educational Institution No. 32211, José Carlos Mariátegui “El Amauta” of Yarowilca.La finalidad del estudio fue probar que existe una alta correlación entre liderazgo pedagógico y desempeño profesional docente en la Institución Educativa N° 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, jurisdicción de la UGEL 05 de Yarowilca durante el año académico 2019; para ello se formuló una investigación de tipo correlacional y diseño no experimental, se trabajó con una población-muestra de 10 docentes, incluido el director de la institución educativa; el instrumento de recolección de datos utilizado fue una prueba valorada, incluyéndose en ella cinco dimensiones y por cada uno, cuatro indicadores con calificaciones del 1 al 5, lo que produjo la escala de [4 - 20], para las cinco dimensiones estudiadas en la variable uno; para el procesamiento de los datos se usó la correlación y la regresión lineal simple, obteniéndose el resultado y conclusión siguiente: existe una correlación muy alta y positiva, por lo que el grado de dependencia es 97,89%, entre liderazgo pedagógico y desempeño profesional de los docentes en la Institución Educativa N° 32211, José Carlos Mariátegui “El Amauta” de Yarowilca.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2021-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/128010.46276/rifce.v7i2.1280Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 23-292707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280/1150http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280/1177info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/12802021-11-15T07:13:16Z
dc.title.none.fl_str_mv Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
Liderazgo pedagógico y desempeño profesional de los docentes en la Institución Educativa N° 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
title Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
spellingShingle Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
Godoy-Tucto, Yudi
establecimiento de metas y expectativas
promover y participar en el aprendizaje
desarrollo de los profesores
setting goals and expectations
promote and participate in the learning
development of teachers
title_short Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
title_full Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
title_fullStr Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
title_full_unstemmed Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
title_sort Pedagogical leadership and professional performance of teachers in Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, Ugel N° 05 Yarowilca 2019
dc.creator.none.fl_str_mv Godoy-Tucto, Yudi
author Godoy-Tucto, Yudi
author_facet Godoy-Tucto, Yudi
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv establecimiento de metas y expectativas
promover y participar en el aprendizaje
desarrollo de los profesores
setting goals and expectations
promote and participate in the learning
development of teachers
topic establecimiento de metas y expectativas
promover y participar en el aprendizaje
desarrollo de los profesores
setting goals and expectations
promote and participate in the learning
development of teachers
description The purpose of the study was to prove that there is a high correlation between pedagogical leadership and professional teaching performance in the Educational Institution No. 32211 José Carlos Mariátegui “El Amauta”, jurisdiction of the UGEL 05 of Yarowilca during the academic year 2019; for this, a correlational research and non-experimental design was formulated, a sample population of 10 teachers was worked on, including the director of the educational institution; The data collection instrument used was a valued test, including five dimensions and for each one, four indicators with grades from 1 to 5, which produced the scale of [4 - 20], for the five dimensions studied in the variable one; for the data processing, the simple linear regression and correlation was used, obtaining the following result and conclusion: there is a very high and positive correlation, so the degree of dependence is 97.89%, between pedagogical leadership and professional performance of teachers at the Educational Institution No. 32211, José Carlos Mariátegui “El Amauta” of Yarowilca.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280
10.46276/rifce.v7i2.1280
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280
identifier_str_mv 10.46276/rifce.v7i2.1280
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280/1150
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1280/1177
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 23-29
2707-5419
2306-4072
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843166249982361600
score 13.7211075
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).