The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old children
Descripción del Articulo
Social affective and psychomotor development in children guarantees their integral development, because the bases for subsequent learning are inscribed in them, hence our research problem: How does the Aucouturier method influence socio-affective development in five-year-old children? of Educational...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1920 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1920 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | método Aucouturier psicomotricidad desarrollo cognitivo socio afectivo Aucouturier method psychomotricity development cognitive socio-affective |
id |
REVUNHEVAL_789393325545fbc453c64aab845c5147 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1920 |
network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository_id_str |
|
spelling |
The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old childrenEl Método Aucouturier en el desarrollo socio afectivo niños de 5 añosBada-Laura, Wendy N.método Aucouturierpsicomotricidaddesarrollocognitivosocio afectivoAucouturier methodpsychomotricitydevelopmentcognitivesocio-affectiveSocial affective and psychomotor development in children guarantees their integral development, because the bases for subsequent learning are inscribed in them, hence our research problem: How does the Aucouturier method influence socio-affective development in five-year-old children? of Educational Institution No. 519 Pucalppa?, whose objective was to determine the influence of the Aucouturier method on socio-affective development in five-year-old children of Educational Institution No. 519 Pucallpa. The research was of a quantitative approach, applied type, explanatory level, experimental method and pre-experimental design. The intentional sample was made up of 22 5-year-old boys and girls, which was worked with a significance level of 5%. According to the pre-experimental design, the descriptive statistics (mean and standard deviation) and inferential statistics were used and to contrast the hypothesis, the Student's "t" test was used, in the application of the Aucouturier method, they have favored and improved significantly socio-affective development in 5-year-old children.El desarrollo social afectivo y psicomotriz en los niños garantiza su desarrollo integral, porque en ellos se inscriben las bases para los posteriores aprendizajes, de ahí que nuestro problema de investigación ¿Cómo influye el método Aucouturier en el desarrollo socio afectivo en los niños de cinco años de la Institución Educativa N° 519 Pucallpa?, cuyo objetivo fue determinar la influencia del método Aucouturier en el desarrollo socio afectivo en los niños de cinco años de la Institución Educativa N° 519 Pucallpa. La investigación fue de enfoque cuantitativo, tipo aplicada, nivel explicativo, método experimental y de diseño pre experimental. La muestra intencional y estuvo conformada por 22 niños y niñas de 5 años, el cual se trabajó con un nivel de significancia del 5%. Según el diseño pre experimental, se utilizó los estadígrafos de la estadística descriptiva (media y desviación estándar) e inferencial y para contrastar la hipótesis se hizo uso de la prueba “t” de Student, en la aplicación del método Aucouturier, han favorecido y mejorado significativamente el desarrollo socio afectivo en niños de 5 años.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2023-07-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/192010.46276/rifce.v9i2.1920Revista Identidad; Vol. 9 Núm. 2 (2023); 30-382707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1920/1701info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/19202023-07-04T20:29:05Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old children El Método Aucouturier en el desarrollo socio afectivo niños de 5 años |
title |
The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old children |
spellingShingle |
The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old children Bada-Laura, Wendy N. método Aucouturier psicomotricidad desarrollo cognitivo socio afectivo Aucouturier method psychomotricity development cognitive socio-affective |
title_short |
The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old children |
title_full |
The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old children |
title_fullStr |
The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old children |
title_full_unstemmed |
The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old children |
title_sort |
The Aucouturier Method in socio-affective development in 5-year-old children |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Bada-Laura, Wendy N. |
author |
Bada-Laura, Wendy N. |
author_facet |
Bada-Laura, Wendy N. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
método Aucouturier psicomotricidad desarrollo cognitivo socio afectivo Aucouturier method psychomotricity development cognitive socio-affective |
topic |
método Aucouturier psicomotricidad desarrollo cognitivo socio afectivo Aucouturier method psychomotricity development cognitive socio-affective |
description |
Social affective and psychomotor development in children guarantees their integral development, because the bases for subsequent learning are inscribed in them, hence our research problem: How does the Aucouturier method influence socio-affective development in five-year-old children? of Educational Institution No. 519 Pucalppa?, whose objective was to determine the influence of the Aucouturier method on socio-affective development in five-year-old children of Educational Institution No. 519 Pucallpa. The research was of a quantitative approach, applied type, explanatory level, experimental method and pre-experimental design. The intentional sample was made up of 22 5-year-old boys and girls, which was worked with a significance level of 5%. According to the pre-experimental design, the descriptive statistics (mean and standard deviation) and inferential statistics were used and to contrast the hypothesis, the Student's "t" test was used, in the application of the Aucouturier method, they have favored and improved significantly socio-affective development in 5-year-old children. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-07-04 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1920 10.46276/rifce.v9i2.1920 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1920 |
identifier_str_mv |
10.46276/rifce.v9i2.1920 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1920/1701 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Identidad; Vol. 9 Núm. 2 (2023); 30-38 2707-5419 2306-4072 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845068648742387712 |
score |
13.243185 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).