Help Desk System: a solution for the incident of management
Descripción del Articulo
Objective. The handling of computer problems in an organization is complicatedwhen errors are frequent and quality standards are unmet. Technological tools are vital to address this. This research evaluated how a web system could improve the management of computer problems in the company Ecosem Moro...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/2188 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/2188 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | tecnologías de la información sistema web gestión de incidencias ratio de resolución de incidencias nivel de reincidencias programación extrema |
id |
REVUNHEVAL_5ef6524a36df416d4709c4b69a89a846 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/2188 |
network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository_id_str |
|
spelling |
Help Desk System: a solution for the incident of managementSistema Help Desk: una solución para la gestión de incidenciasPérez Romero, SadamMendoza Callupe, Franz J.tecnologías de la informaciónsistema webgestión de incidenciasratio de resolución de incidenciasnivel de reincidenciasprogramación extremaObjective. The handling of computer problems in an organization is complicatedwhen errors are frequent and quality standards are unmet. Technological tools are vital to address this. This research evaluated how a web system could improve the management of computer problems in the company Ecosem Morococha. Materials and methods. The study, quantitative, used an experimental approach and a sample of 50 items. It used the signing as a data collection technique and the registration signing as an instrument, being validated by experts and processed with the SPSS Statistics V.25 software. Results. The results showed an increase from 37.2 % to 85.9 % in the problem resolution rate and areduction from 38.90 % to 14.70 % in recidivism. Conclusions. It is concluded that the web system improves the management of computer problems in the company, contributing to more effective and timely management of incidents in Ecosem Morococha. Objetivo. El manejo de problemas informáticos en una organización se complica cuando los errores son frecuentes y no se cumplen estándares de calidad. Las herramientas tecnológicas son vitales para abordar esto. Esta investigación evaluó cómo un sistema web podría mejorar la gestión de problemas informáticos en la empresa Ecosem Morococha. Materiales y métodos. El estudio, cuantitativo, utilizó un enfoque experimental y una muestra de 50 elementos. Se usó el fichaje como técnica de recolección de datos y la ficha de registro como instrumento, siendo validados por expertos y procesados con el software SPSS Statistics V.25. Resultados. Los resultados mostraron un incremento del 37,2 % al 85.9 % en la tasa de resolución de problemas, y una reducción del 38,90 % al 14,70 % en la reincidencia. Conclusiónes. Se concluye que el sistema web mejora la gestión de problemas informáticos en la empresa, contribuyendo a una gestión, más efectiva y oportuna de incidencias en Ecosem Morococha. Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán2024-05-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/218810.46794/gacien.10.2.2188Gaceta Científica; Vol. 10 Núm. 2 (2024); 76-812617-43322414-2832reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/2188/1914http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/2188/1926https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/21882024-08-09T18:06:26Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Help Desk System: a solution for the incident of management Sistema Help Desk: una solución para la gestión de incidencias |
title |
Help Desk System: a solution for the incident of management |
spellingShingle |
Help Desk System: a solution for the incident of management Pérez Romero, Sadam tecnologías de la información sistema web gestión de incidencias ratio de resolución de incidencias nivel de reincidencias programación extrema |
title_short |
Help Desk System: a solution for the incident of management |
title_full |
Help Desk System: a solution for the incident of management |
title_fullStr |
Help Desk System: a solution for the incident of management |
title_full_unstemmed |
Help Desk System: a solution for the incident of management |
title_sort |
Help Desk System: a solution for the incident of management |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Pérez Romero, Sadam Mendoza Callupe, Franz J. |
author |
Pérez Romero, Sadam |
author_facet |
Pérez Romero, Sadam Mendoza Callupe, Franz J. |
author_role |
author |
author2 |
Mendoza Callupe, Franz J. |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
tecnologías de la información sistema web gestión de incidencias ratio de resolución de incidencias nivel de reincidencias programación extrema |
topic |
tecnologías de la información sistema web gestión de incidencias ratio de resolución de incidencias nivel de reincidencias programación extrema |
description |
Objective. The handling of computer problems in an organization is complicatedwhen errors are frequent and quality standards are unmet. Technological tools are vital to address this. This research evaluated how a web system could improve the management of computer problems in the company Ecosem Morococha. Materials and methods. The study, quantitative, used an experimental approach and a sample of 50 items. It used the signing as a data collection technique and the registration signing as an instrument, being validated by experts and processed with the SPSS Statistics V.25 software. Results. The results showed an increase from 37.2 % to 85.9 % in the problem resolution rate and areduction from 38.90 % to 14.70 % in recidivism. Conclusions. It is concluded that the web system improves the management of computer problems in the company, contributing to more effective and timely management of incidents in Ecosem Morococha. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-05-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/2188 10.46794/gacien.10.2.2188 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/2188 |
identifier_str_mv |
10.46794/gacien.10.2.2188 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/2188/1914 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/2188/1926 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Gaceta Científica; Vol. 10 Núm. 2 (2024); 76-81 2617-4332 2414-2832 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843799976826634240 |
score |
13.261632 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).