The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student

Descripción del Articulo

This article presents a critique of the way in which the training of university students is currently approached. The crisis that the humanities are going through in vocational training in these times is pointed out while at the same time it seeks to highlight the importance and value of these for t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Casquier Ortiz, Jesús R.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/2309
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Ciencia
Educación
Humanidades
Tecnología
Universidad
Science
Education
Humanities
Technology
University
id REVUNHEVAL_16a6094160b1db7eb4a08043d02839de
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/2309
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the studentEl valor de las humanidades en la formación profesional integral del estudianteCasquier Ortiz, Jesús R.CienciaEducaciónHumanidadesTecnologíaUniversidadScienceEducationHumanitiesTechnologyUniversityThis article presents a critique of the way in which the training of university students is currently approached. The crisis that the humanities are going through in vocational training in these times is pointed out while at the same time it seeks to highlight the importance and value of these for the comprehensive training of students. Through ethical reflection and guided by the question: What is a human being? It was elaborated the need to respond to the social and professional challenges proposed by the reality of the globalized world in which we live scientific and humanistic knowledge.El presente artículo presenta una crítica a la forma como se aborda la formación del estudiante universitario en la actualidad. Se señala la crisis que atraviesan las humanidades en la formación profesional en estos tiempos a la vez que se busca destacar la importancia y el valor de estas para la formación integral de los estudiantes. A través de una reflexión ética y teniendo como guía la pregunta acerca de ¿Qué es el ser humano? se plantea la necesidad de responder a los retos sociales y profesionales que propone la realidad del mundo globalizado en el que vivimos teniendo en cuenta los conocimientos científicos y los saberes humanísticos.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2024-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/230910.46276/rifce.v10i2.2309Revista Identidad; Vol. 10 Núm. 2 (2024); 34-432707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309/2032http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309/2046Derechos de autor 2024 Revista Identidadinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/23092024-12-11T06:48:28Z
dc.title.none.fl_str_mv The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
El valor de las humanidades en la formación profesional integral del estudiante
title The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
spellingShingle The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
Casquier Ortiz, Jesús R.
Ciencia
Educación
Humanidades
Tecnología
Universidad
Science
Education
Humanities
Technology
University
title_short The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
title_full The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
title_fullStr The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
title_full_unstemmed The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
title_sort The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
dc.creator.none.fl_str_mv Casquier Ortiz, Jesús R.
author Casquier Ortiz, Jesús R.
author_facet Casquier Ortiz, Jesús R.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Ciencia
Educación
Humanidades
Tecnología
Universidad
Science
Education
Humanities
Technology
University
topic Ciencia
Educación
Humanidades
Tecnología
Universidad
Science
Education
Humanities
Technology
University
description This article presents a critique of the way in which the training of university students is currently approached. The crisis that the humanities are going through in vocational training in these times is pointed out while at the same time it seeks to highlight the importance and value of these for the comprehensive training of students. Through ethical reflection and guided by the question: What is a human being? It was elaborated the need to respond to the social and professional challenges proposed by the reality of the globalized world in which we live scientific and humanistic knowledge.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-11-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309
10.46276/rifce.v10i2.2309
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309
identifier_str_mv 10.46276/rifce.v10i2.2309
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309/2032
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309/2046
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2024 Revista Identidad
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2024 Revista Identidad
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Revista Identidad; Vol. 10 Núm. 2 (2024); 34-43
2707-5419
2306-4072
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846336694090989568
score 13.057984
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).