The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
Descripción del Articulo
This article presents a critique of the way in which the training of university students is currently approached. The crisis that the humanities are going through in vocational training in these times is pointed out while at the same time it seeks to highlight the importance and value of these for t...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/2309 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Ciencia Educación Humanidades Tecnología Universidad Science Education Humanities Technology University |
| id |
REVUNHEVAL_16a6094160b1db7eb4a08043d02839de |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/2309 |
| network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| repository_id_str |
|
| spelling |
The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the studentEl valor de las humanidades en la formación profesional integral del estudianteCasquier Ortiz, Jesús R.CienciaEducaciónHumanidadesTecnologíaUniversidadScienceEducationHumanitiesTechnologyUniversityThis article presents a critique of the way in which the training of university students is currently approached. The crisis that the humanities are going through in vocational training in these times is pointed out while at the same time it seeks to highlight the importance and value of these for the comprehensive training of students. Through ethical reflection and guided by the question: What is a human being? It was elaborated the need to respond to the social and professional challenges proposed by the reality of the globalized world in which we live scientific and humanistic knowledge.El presente artículo presenta una crítica a la forma como se aborda la formación del estudiante universitario en la actualidad. Se señala la crisis que atraviesan las humanidades en la formación profesional en estos tiempos a la vez que se busca destacar la importancia y el valor de estas para la formación integral de los estudiantes. A través de una reflexión ética y teniendo como guía la pregunta acerca de ¿Qué es el ser humano? se plantea la necesidad de responder a los retos sociales y profesionales que propone la realidad del mundo globalizado en el que vivimos teniendo en cuenta los conocimientos científicos y los saberes humanísticos.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2024-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/230910.46276/rifce.v10i2.2309Revista Identidad; Vol. 10 Núm. 2 (2024); 34-432707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309/2032http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309/2046Derechos de autor 2024 Revista Identidadinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/23092024-12-11T06:48:28Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student El valor de las humanidades en la formación profesional integral del estudiante |
| title |
The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student |
| spellingShingle |
The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student Casquier Ortiz, Jesús R. Ciencia Educación Humanidades Tecnología Universidad Science Education Humanities Technology University |
| title_short |
The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student |
| title_full |
The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student |
| title_fullStr |
The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student |
| title_full_unstemmed |
The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student |
| title_sort |
The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Casquier Ortiz, Jesús R. |
| author |
Casquier Ortiz, Jesús R. |
| author_facet |
Casquier Ortiz, Jesús R. |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Ciencia Educación Humanidades Tecnología Universidad Science Education Humanities Technology University |
| topic |
Ciencia Educación Humanidades Tecnología Universidad Science Education Humanities Technology University |
| description |
This article presents a critique of the way in which the training of university students is currently approached. The crisis that the humanities are going through in vocational training in these times is pointed out while at the same time it seeks to highlight the importance and value of these for the comprehensive training of students. Through ethical reflection and guided by the question: What is a human being? It was elaborated the need to respond to the social and professional challenges proposed by the reality of the globalized world in which we live scientific and humanistic knowledge. |
| publishDate |
2024 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2024-11-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309 10.46276/rifce.v10i2.2309 |
| url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309 |
| identifier_str_mv |
10.46276/rifce.v10i2.2309 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309/2032 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309/2046 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2024 Revista Identidad info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2024 Revista Identidad |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Identidad; Vol. 10 Núm. 2 (2024); 34-43 2707-5419 2306-4072 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
| instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
| instacron_str |
UNHEVAL |
| institution |
UNHEVAL |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846336694090989568 |
| score |
13.057984 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).