The importance of the humanities in the comprehensive professional development of the student
Descripción del Articulo
This article presents a critique of the way in which the training of university students is currently approached. The crisis that the humanities are going through in vocational training in these times is pointed out while at the same time it seeks to highlight the importance and value of these for t...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/2309 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/2309 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Ciencia Educación Humanidades Tecnología Universidad Science Education Humanities Technology University |
| Sumario: | This article presents a critique of the way in which the training of university students is currently approached. The crisis that the humanities are going through in vocational training in these times is pointed out while at the same time it seeks to highlight the importance and value of these for the comprehensive training of students. Through ethical reflection and guided by the question: What is a human being? It was elaborated the need to respond to the social and professional challenges proposed by the reality of the globalized world in which we live scientific and humanistic knowledge. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).