Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020
Descripción del Articulo
The present scientific article assumed the objective of determining the influence of huanuqueña music to saxophone learning in UNDAR students, Huánuco - 2020. The type, level and design used are: Applied and explanatory. The population was found to be made up of all the UNDAR students enrolled durin...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1530 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1530 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | aprendizaje saxofón música huanuqueña learning saxophone music |
id |
REVUNHEVAL_0ae23389e79375aeb06b814f5bf16102 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1530 |
network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository_id_str |
|
spelling |
Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020Música huanuqueña para el aprendizaje del saxofón en la UniversidadNacional “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020Jorge Julca, Silverio L.aprendizajesaxofónmúsicahuanuqueñalearningsaxophonemusichuanuqueñaThe present scientific article assumed the objective of determining the influence of huanuqueña music to saxophone learning in UNDAR students, Huánuco - 2020. The type, level and design used are: Applied and explanatory. The population was found to be made up of all the UNDAR students enrolled during the 2020 period, adding a total of 161 students from both faculties and the study sample was made up of 25 saxophone students, to whom an observation guide of 14 was applied questions about saxophone learning, where the degree of influence of huanuqueña music was evaluated to improve saxophone learning. The instrument used was the observation guide, which was validated by the judgment of qualified experts. Most of the participants evidenced an influence with respect to learning the saxophone, influenced by the application of huanuqueña music, the results show a significant improvement of 45.0% evidenced at the good level with respect to learning the saxophone in the UNDAR students after the application of huanuqueña music. The study shows that there is a significant improvement in saxophone learning in UNDAR students and this should be strengthened not only with music students but also with all university students in general to contribute to the improvement of learning at the national level.El presente artículo científico asumió el objetivo de determinar la influencia de la música huanuqueña para el aprendizaje del saxofón en de la UNDAR, Huánuco – 2020. El tipo, nivel y diseño que se usaron son: Aplicada y explicativo. La población se encontró conformada por todo el alumnado de la UNDAR matriculados durante el periodo 2020, sumando un total de 161 estudiantes de ambas facultades y la muestra de estudio la constituyeron 25 estudiantes de saxofón, a estos se les aplicó una guía de observación de 14 preguntas sobre el aprendizaje del saxofón, dónde se evaluó el grado de influencia de la música huanuqueña en el aprendizaje del saxofón. El instrumento usado fue la guía de observación, la cual fue validada por el juicio de expertos calificados. Los participantes evidenciaron en su mayoría una influencia con respecto al aprendizaje del saxofón, influenciada por la aplicación de la música huanuqueña, los resultados muestran una mejora significativa de un 45,0 % evidenciado en el nivel bueno con respecto al aprendizaje del Saxofón en los estudiantes de la UNDAR después de la aplicación de la música huanuqueña. El estudio evidencia que existe una mejora significativa en el aprendizaje del saxofón en los estudiantes de la UNDAR y esto se debería afianzarse no solo con los estudiantes de música sino también con todos los estudiantes universitarios en general para contribuir a la mejorar de los aprendizajes a nivel nacional.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2022-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/153010.46276/rifce.v8i2.1530Revista Identidad; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 47-552707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1530/1399http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1530/1490Derechos de autor 2022 Revista Identidadhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/15302022-12-22T02:36:39Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020 Música huanuqueña para el aprendizaje del saxofón en la UniversidadNacional “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020 |
title |
Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020 |
spellingShingle |
Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020 Jorge Julca, Silverio L. aprendizaje saxofón música huanuqueña learning saxophone music huanuqueña |
title_short |
Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020 |
title_full |
Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020 |
title_fullStr |
Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020 |
title_full_unstemmed |
Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020 |
title_sort |
Huanuqueña music for saxophone learning at the National University “Daniel Alomía Robles” Huánuco – 2020 |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Jorge Julca, Silverio L. |
author |
Jorge Julca, Silverio L. |
author_facet |
Jorge Julca, Silverio L. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
aprendizaje saxofón música huanuqueña learning saxophone music huanuqueña |
topic |
aprendizaje saxofón música huanuqueña learning saxophone music huanuqueña |
description |
The present scientific article assumed the objective of determining the influence of huanuqueña music to saxophone learning in UNDAR students, Huánuco - 2020. The type, level and design used are: Applied and explanatory. The population was found to be made up of all the UNDAR students enrolled during the 2020 period, adding a total of 161 students from both faculties and the study sample was made up of 25 saxophone students, to whom an observation guide of 14 was applied questions about saxophone learning, where the degree of influence of huanuqueña music was evaluated to improve saxophone learning. The instrument used was the observation guide, which was validated by the judgment of qualified experts. Most of the participants evidenced an influence with respect to learning the saxophone, influenced by the application of huanuqueña music, the results show a significant improvement of 45.0% evidenced at the good level with respect to learning the saxophone in the UNDAR students after the application of huanuqueña music. The study shows that there is a significant improvement in saxophone learning in UNDAR students and this should be strengthened not only with music students but also with all university students in general to contribute to the improvement of learning at the national level. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1530 10.46276/rifce.v8i2.1530 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1530 |
identifier_str_mv |
10.46276/rifce.v8i2.1530 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1530/1399 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1530/1490 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista Identidad http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista Identidad http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Identidad; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 47-55 2707-5419 2306-4072 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845068648696250368 |
score |
13.088272 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).