Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers
Descripción del Articulo
Conscious that all research must have a logical coherence, we define the general objective with the following statement: Establish the epistemological perspective of mathematics as the foundation of science. Lines later we determine the type of research, was fundamental or basic, the reason, our pur...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1278 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | fundamento epistemología matemáticas ciencia geometría física química economía ciencias sociales foundation epistemology mathematics science geometry physics chemistry economics social sciences |
id |
REVUNHEVAL_08bd969445dbe6b1c95b21e22646c8b5 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1278 |
network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository_id_str |
|
spelling |
Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachersAplicación del programa ser social para desarrollar la inteligencia emocional en docentesArratea Berrospi, Fanny R.fundamentoepistemologíamatemáticascienciageometríafísicaquímicaeconomíaciencias socialesfoundationepistemologymathematicssciencegeometryphysicschemistryeconomicssocial sciencesConscious that all research must have a logical coherence, we define the general objective with the following statement: Establish the epistemological perspective of mathematics as the foundation of science. Lines later we determine the type of research, was fundamental or basic, the reason, our purpose is to deepen and increase, as much as possible, generate knowledge about the epistemology of mathematics and mathematics as the foundation of science. Near the epilogue of the study we arrive at the following result: Mathematics is the foundation of the sciences, because it is the language of nature, of the cosmos, both are expressed only through mathematics, also because measurement is a basic factor for the construction of scientific knowledge, discover new theories and laws. Finally we came to the conclusion: It was established that mathematics is the foundation of the sciences, essentially of the natural sciences and to a lesser extent of the social sciences. Philosophy has a reflexive relationship with mathematics and mathematics from an epistemological perspective are the object of scientific research.Indudablemente toda investigación tiene que tener un sentido y una coherencia lógica; bajo esta premisa establecimos el objetivo general con el enunciando enunciado: Evaluar la influencia del programa SER SOCIAL en el desarrollo de la inteligencia emocional en docentes de los CETPROS del Distrito de Huánuco, periodo 2019. Párrafos más adelante definimos el tipo de investigación, fue de tipo APLICADA, debido a que aplicamos al grupo experimental el Programa “Ser Social” con el propósito de resolver el problema de la falta de desarrollo de la inteligencia interpersonal en docentes de los CETPROs. Cerca al epílogo del estudio arribamos al resultado siguiente: Las matemáticas son el fundamento de las ciencias, porque es el lenguaje de la naturaleza, del cosmos, ambos se expresan solo a través de las matemáticas, así mismo porque la medición es factor básico para la construcción del conocimiento científico, descubrir nuevas teorías y leyes. Finalmente llegamos a la conclusión: Se estableció que las matemáticas son fundamento de las ciencias, esencialmente de las ciencias naturales y en menor medida de las ciencias sociales. La filosofía posee una relación reflexiva con las matemáticas y las matemáticas desde una perspectiva epistemológica se constituyen en objeto de investigación científica.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2021-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/127810.46276/rifce.v7i2.1278Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 17-222707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278/1149http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278/1176info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/12782021-11-15T07:10:59Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers Aplicación del programa ser social para desarrollar la inteligencia emocional en docentes |
title |
Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers |
spellingShingle |
Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers Arratea Berrospi, Fanny R. fundamento epistemología matemáticas ciencia geometría física química economía ciencias sociales foundation epistemology mathematics science geometry physics chemistry economics social sciences |
title_short |
Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers |
title_full |
Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers |
title_fullStr |
Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers |
title_full_unstemmed |
Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers |
title_sort |
Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Arratea Berrospi, Fanny R. |
author |
Arratea Berrospi, Fanny R. |
author_facet |
Arratea Berrospi, Fanny R. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
fundamento epistemología matemáticas ciencia geometría física química economía ciencias sociales foundation epistemology mathematics science geometry physics chemistry economics social sciences |
topic |
fundamento epistemología matemáticas ciencia geometría física química economía ciencias sociales foundation epistemology mathematics science geometry physics chemistry economics social sciences |
description |
Conscious that all research must have a logical coherence, we define the general objective with the following statement: Establish the epistemological perspective of mathematics as the foundation of science. Lines later we determine the type of research, was fundamental or basic, the reason, our purpose is to deepen and increase, as much as possible, generate knowledge about the epistemology of mathematics and mathematics as the foundation of science. Near the epilogue of the study we arrive at the following result: Mathematics is the foundation of the sciences, because it is the language of nature, of the cosmos, both are expressed only through mathematics, also because measurement is a basic factor for the construction of scientific knowledge, discover new theories and laws. Finally we came to the conclusion: It was established that mathematics is the foundation of the sciences, essentially of the natural sciences and to a lesser extent of the social sciences. Philosophy has a reflexive relationship with mathematics and mathematics from an epistemological perspective are the object of scientific research. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-07-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278 10.46276/rifce.v7i2.1278 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278 |
identifier_str_mv |
10.46276/rifce.v7i2.1278 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278/1149 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278/1176 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 17-22 2707-5419 2306-4072 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844434271103614976 |
score |
13.059308 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).