Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers

Descripción del Articulo

Conscious that all research must have a logical coherence, we define the general objective with the following statement: Establish the epistemological perspective of mathematics as the foundation of science. Lines later we determine the type of research, was fundamental or basic, the reason, our pur...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Arratea Berrospi, Fanny R.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1278
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:fundamento
epistemología
matemáticas
ciencia
geometría
física
química
economía
ciencias sociales
foundation
epistemology
mathematics
science
geometry
physics
chemistry
economics
social sciences
id REVUNHEVAL_08bd969445dbe6b1c95b21e22646c8b5
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1278
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachersAplicación del programa ser social para desarrollar la inteligencia emocional en docentesArratea Berrospi, Fanny R.fundamentoepistemologíamatemáticascienciageometríafísicaquímicaeconomíaciencias socialesfoundationepistemologymathematicssciencegeometryphysicschemistryeconomicssocial sciencesConscious that all research must have a logical coherence, we define the general objective with the following statement: Establish the epistemological perspective of mathematics as the foundation of science. Lines later we determine the type of research, was fundamental or basic, the reason, our purpose is to deepen and increase, as much as possible, generate knowledge about the epistemology of mathematics and mathematics as the foundation of science. Near the epilogue of the study we arrive at the following result: Mathematics is the foundation of the sciences, because it is the language of nature, of the cosmos, both are expressed only through mathematics, also because measurement is a basic factor for the construction of scientific knowledge, discover new theories and laws. Finally we came to the conclusion: It was established that mathematics is the foundation of the sciences, essentially of the natural sciences and to a lesser extent of the social sciences. Philosophy has a reflexive relationship with mathematics and mathematics from an epistemological perspective are the object of scientific research.Indudablemente toda investigación tiene que tener un sentido y una coherencia lógica; bajo esta premisa establecimos el objetivo general con el enunciando enunciado: Evaluar la influencia del programa SER SOCIAL en el desarrollo de la inteligencia emocional en docentes de los CETPROS del Distrito de Huánuco, periodo 2019. Párrafos más adelante definimos el tipo de investigación, fue de tipo APLICADA, debido a que aplicamos al grupo experimental el Programa “Ser Social” con el propósito de resolver el problema de la falta de desarrollo de la inteligencia interpersonal en docentes de los CETPROs. Cerca al epílogo del estudio arribamos al resultado siguiente: Las matemáticas son el fundamento de las ciencias, porque es el lenguaje de la naturaleza, del cosmos, ambos se expresan solo a través de las matemáticas, así mismo porque la medición es factor básico para la construcción del conocimiento científico, descubrir nuevas teorías y leyes. Finalmente llegamos a la conclusión: Se estableció que las matemáticas son fundamento de las ciencias, esencialmente de las ciencias naturales y en menor medida de las ciencias sociales. La filosofía posee una relación reflexiva con las matemáticas y las matemáticas desde una perspectiva epistemológica se constituyen en objeto de investigación científica.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2021-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/127810.46276/rifce.v7i2.1278Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 17-222707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278/1149http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278/1176info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/12782021-11-15T07:10:59Z
dc.title.none.fl_str_mv Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers
Aplicación del programa ser social para desarrollar la inteligencia emocional en docentes
title Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers
spellingShingle Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers
Arratea Berrospi, Fanny R.
fundamento
epistemología
matemáticas
ciencia
geometría
física
química
economía
ciencias sociales
foundation
epistemology
mathematics
science
geometry
physics
chemistry
economics
social sciences
title_short Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers
title_full Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers
title_fullStr Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers
title_full_unstemmed Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers
title_sort Application of the social being program to develop emotional intelligence in teachers
dc.creator.none.fl_str_mv Arratea Berrospi, Fanny R.
author Arratea Berrospi, Fanny R.
author_facet Arratea Berrospi, Fanny R.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv fundamento
epistemología
matemáticas
ciencia
geometría
física
química
economía
ciencias sociales
foundation
epistemology
mathematics
science
geometry
physics
chemistry
economics
social sciences
topic fundamento
epistemología
matemáticas
ciencia
geometría
física
química
economía
ciencias sociales
foundation
epistemology
mathematics
science
geometry
physics
chemistry
economics
social sciences
description Conscious that all research must have a logical coherence, we define the general objective with the following statement: Establish the epistemological perspective of mathematics as the foundation of science. Lines later we determine the type of research, was fundamental or basic, the reason, our purpose is to deepen and increase, as much as possible, generate knowledge about the epistemology of mathematics and mathematics as the foundation of science. Near the epilogue of the study we arrive at the following result: Mathematics is the foundation of the sciences, because it is the language of nature, of the cosmos, both are expressed only through mathematics, also because measurement is a basic factor for the construction of scientific knowledge, discover new theories and laws. Finally we came to the conclusion: It was established that mathematics is the foundation of the sciences, essentially of the natural sciences and to a lesser extent of the social sciences. Philosophy has a reflexive relationship with mathematics and mathematics from an epistemological perspective are the object of scientific research.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-07-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278
10.46276/rifce.v7i2.1278
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278
identifier_str_mv 10.46276/rifce.v7i2.1278
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278/1149
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1278/1176
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Revista Identidad; Vol. 7 Núm. 2 (2021); 17-22
2707-5419
2306-4072
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844434271103614976
score 13.059308
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).