Environmental beliefs of students of Sociology of National University of the Center of Peru
Descripción del Articulo
As part of their social responsibility, universities have been implementing environmental education strategies in response to the environmental crisis. Therefore, the Faculty of Sociology of the National University of the C...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Nacional del Centro de Perú |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.uncp.edu.pe:article/511 |
Enlace del recurso: | https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/socialium/article/view/511 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | educación ambiental Escala NEP ecocéntrismo antropocentrismo environmental education NEP ecocentrism anthropocentrism |
Sumario: | As part of their social responsibility, universities have been implementing environmental education strategies in response to the environmental crisis. Therefore, the Faculty of Sociology of the National University of the Center of Peru (UNCP, spanish acronym) implemented an environmental curriculum complemented by courses in ethics and philosophy. This study aims to measure the environmental beliefs of undergraduate students in order to evaluate the impact of the strategy employed. To this end, the New Ecological Paradigm scale (NEP) was applied to 214 students enrolled in all semesters during the 2017-2018 academic period. The results showed a greater predominance of ecocentric beliefs (=3.9± 0.72), which demonstrated that the approach being implemented by the faculty is strengthening the environmental awareness of its students. DOI: https://doi.org/10.31876/sl.v4i1.51 |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).