Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities
Descripción del Articulo
Faced with the risk of a possible contagion, generated by COVID -19, authorities around the world ordered the immediate and mandatory closure of colleges and universities and the transfer of face-to-face teaching to emergency remote mode in almost the entire world. However, despite the uncertainty a...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional Agraria La Molina |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Agraria La Molina |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.lamolina.edu.pe:article/1855 |
Enlace del recurso: | https://revistas.lamolina.edu.pe/index.php/tnu/article/view/1855 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | enseñanza remota calidad educativa universidad peruana enseñanza superior estrategias remote teaching educational quality peruvian university higher education strategies |
id |
REVUNALM_aab1e7a6a55d9d780b3d8efad32764e1 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.lamolina.edu.pe:article/1855 |
network_acronym_str |
REVUNALM |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Agraria La Molina |
repository_id_str |
|
spelling |
Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities Enseñanza remota de calidad: un desafío para las universidades peruanasRebaza Wu, María Natalia Mercado Gonzales, Martha YudyRebaza Wu, María Natalia Mercado Gonzales, Martha Yudyenseñanza remotacalidad educativauniversidad peruanaenseñanza superiorestrategiasremote teachingeducational qualityperuvian universityhigher educationstrategiesFaced with the risk of a possible contagion, generated by COVID -19, authorities around the world ordered the immediate and mandatory closure of colleges and universities and the transfer of face-to-face teaching to emergency remote mode in almost the entire world. However, despite the uncertainty and challenge that this measure could have been, the virtualization of education allowed collaborative work and the exchange of ideas, knowledge, and strategies between diverse educational institutions. In this sense, the article proposes reflexive proposals in relation to how virtual teaching should be approached. These measures emphasize the necessary work of tutoring and accompaniment of the teacher, the need to use interactive strategies, empathy, emotional development, the promotion of values, among others.Frente al riesgo de un posible contagio, generado por el COVID -19, las autoridades de todo el mundo dispusieron el cierre inmediato y obligatorio de colegios y universidades y el traslado de la enseñanza presencial al modo remoto de emergencia en casi todo el mundo. Sin embargo, pese a lo incierto y retador que pudo resultar dicha medida, la virtualización de la educación permitió el trabajo colaborativo y el intercambio de ideas, conocimientos y estrategias entre instituciones educativas diversas. En este sentido, el artículo plantea propuestas reflexivas con relación a cómo debería enfocarse la enseñanza virtual. Estas medidas dan énfasis a la necesaria labor de tutoría y acompañamiento del docente, a la necesidad del empleo de estrategias interactivas, a la empatía, al desarrollo emocional, a la promoción de los valores entre otros.Universidad Nacional Agraria La Molina2021-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.lamolina.edu.pe/index.php/tnu/article/view/185510.21704/rtn.v15i2.1855Tierra Nuestra; Vol. 15 No. 2 (2021): July to December; 69-79Tierra Nuestra; Vol. 15 Núm. 2 (2021): Julio a Diciembre; 69-792519-738X1818-4103reponame:Revistas - Universidad Nacional Agraria La Molinainstname:Universidad Nacional Agraria La Molinainstacron:UNALMspahttps://revistas.lamolina.edu.pe/index.php/tnu/article/view/1855/2359https://revistas.lamolina.edu.pe/index.php/tnu/article/view/1855/2416Derechos de autor 2022 María Natalia Rebaza Wu, Martha Yudy Mercado Gonzaleshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.lamolina.edu.pe:article/18552022-09-01T18:44:40Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities Enseñanza remota de calidad: un desafío para las universidades peruanas |
title |
Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities |
spellingShingle |
Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities Rebaza Wu, María Natalia enseñanza remota calidad educativa universidad peruana enseñanza superior estrategias remote teaching educational quality peruvian university higher education strategies |
title_short |
Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities |
title_full |
Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities |
title_fullStr |
Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities |
title_full_unstemmed |
Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities |
title_sort |
Quality remote teaching: a challenge for Peruvian universities |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rebaza Wu, María Natalia Mercado Gonzales, Martha Yudy Rebaza Wu, María Natalia Mercado Gonzales, Martha Yudy |
author |
Rebaza Wu, María Natalia |
author_facet |
Rebaza Wu, María Natalia Mercado Gonzales, Martha Yudy |
author_role |
author |
author2 |
Mercado Gonzales, Martha Yudy |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
enseñanza remota calidad educativa universidad peruana enseñanza superior estrategias remote teaching educational quality peruvian university higher education strategies |
topic |
enseñanza remota calidad educativa universidad peruana enseñanza superior estrategias remote teaching educational quality peruvian university higher education strategies |
description |
Faced with the risk of a possible contagion, generated by COVID -19, authorities around the world ordered the immediate and mandatory closure of colleges and universities and the transfer of face-to-face teaching to emergency remote mode in almost the entire world. However, despite the uncertainty and challenge that this measure could have been, the virtualization of education allowed collaborative work and the exchange of ideas, knowledge, and strategies between diverse educational institutions. In this sense, the article proposes reflexive proposals in relation to how virtual teaching should be approached. These measures emphasize the necessary work of tutoring and accompaniment of the teacher, the need to use interactive strategies, empathy, emotional development, the promotion of values, among others. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.lamolina.edu.pe/index.php/tnu/article/view/1855 10.21704/rtn.v15i2.1855 |
url |
https://revistas.lamolina.edu.pe/index.php/tnu/article/view/1855 |
identifier_str_mv |
10.21704/rtn.v15i2.1855 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.lamolina.edu.pe/index.php/tnu/article/view/1855/2359 https://revistas.lamolina.edu.pe/index.php/tnu/article/view/1855/2416 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 María Natalia Rebaza Wu, Martha Yudy Mercado Gonzales https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 María Natalia Rebaza Wu, Martha Yudy Mercado Gonzales https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Agraria La Molina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Agraria La Molina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Tierra Nuestra; Vol. 15 No. 2 (2021): July to December; 69-79 Tierra Nuestra; Vol. 15 Núm. 2 (2021): Julio a Diciembre; 69-79 2519-738X 1818-4103 reponame:Revistas - Universidad Nacional Agraria La Molina instname:Universidad Nacional Agraria La Molina instacron:UNALM |
instname_str |
Universidad Nacional Agraria La Molina |
instacron_str |
UNALM |
institution |
UNALM |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Agraria La Molina |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Agraria La Molina |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843258457229099008 |
score |
12.659675 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).