Relación entre el vocabulario comprensivo y la competencia matemática temprana en niños de 5 y 6 años
Descripción del Articulo
The objective of this study is to determine the relationship between comprehensive vocabulary and early mathematical competence. A type of correlational descriptive research is sought, being the sample of subjects constituted by 45 children of a state educational institution. The r...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista educa UMCH |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/20 |
Enlace del recurso: | https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/20 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | competencia matemática temprana vocabulario comprensivo básico niños de 5 años Early math competence Basic comprehension vocabulary 5-year-old children |
Sumario: | The objective of this study is to determine the relationship between comprehensive vocabulary and early mathematical competence. A type of correlational descriptive research is sought, being the sample of subjects constituted by 45 children of a state educational institution. The results indicate that there is a significant correlation between the comprehensive vocabulary and early mathematical competence (Rho = .617), in addition to having a rela-tionship between the comprehensive vocabulary and the relational capacity component (Rho = .661) and the numerical component (Rho=. 441). These results allow us to conclude that the comprehensive vocabulary associated with spatial, quantitative, temporal, qualitati-ve concepts of size and form, are related to the mathematical competence of the number. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).