Marist values that students of higher education perceive in the teacher.
Descripción del Articulo
Nowadays, schools speak a lot about comprehensive training in human being, these philosophies are based on humanistic concepts. Although, they move away from the institutional management and traditional teaching values. This article shows that is possible a humanized and humanizing contex...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista educa UMCH |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/83 |
Enlace del recurso: | https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/83 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Humanista Formación Integral Valores Maristas Percepción del Estudiante Humanistic Education Integral Formation Marist Values Student's Perception |
Sumario: | Nowadays, schools speak a lot about comprehensive training in human being, these philosophies are based on humanistic concepts. Although, they move away from the institutional management and traditional teaching values. This article shows that is possible a humanized and humanizing context inside the university through the systematization of experiences provided by Marcelino’s followers, who continuously search for new possibilities in order to accomplish Marist Mission. They have as inspiration source the dream from the founder: “living the Catholic Gospel with concrete circumstances of each historical context”. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).