Design and validation of a questionnaire to assess the emotional competence
Descripción del Articulo
This article aims to show the process of design and validation of a questionnaire that collects information on the level of achievement of emotional competence in children, based on a qualitative and quantitative analysis. The construction, validity and reliability of the Emotional Competence Self-A...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista educa UMCH |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/238 |
Enlace del recurso: | https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/238 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | competencia emocional cuestionario diseño de validación evaluación Emotional Competence Questionnaire Validation design Evaluation |
Sumario: | This article aims to show the process of design and validation of a questionnaire that collects information on the level of achievement of emotional competence in children, based on a qualitative and quantitative analysis. The construction, validity and reliability of the Emotional Competence Self-Assessment Questionnaire for children is presented, which evaluates five dimensions: emotional awareness, emotional regulation, emotional autonomy, socio-emotional skills, and life skills and well-being. The construction of the instrument has considered the following processes: conceptual and operational definition of the construct, preparation of the items, analysis of content validity through expert judgment, analysis of reliability of the instrument. The results show satisfactory evidence in relation to content validity and reliability, which makes it a valuable tool to be used by various researchers. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).