Positive psychology: some applications to education
Descripción del Articulo
        Positive psychology, considered as a new vision within psychology, arises with the expectation of knowing the characteristics, processes, and conditions of the optimal functioning of people. This is used to promote a full and meaningful life from the individual perspective to the social projection....
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2017 | 
| Institución: | Universidad Marcelino Champagnat | 
| Repositorio: | Revista educa UMCH | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/12 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/12 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Psicología Positiva Educación Emociones Fortalezas Calidad de vida Positive Psychology Education Emotions Strengths Quality of life | 
| Sumario: | Positive psychology, considered as a new vision within psychology, arises with the expectation of knowing the characteristics, processes, and conditions of the optimal functioning of people. This is used to promote a full and meaningful life from the individual perspective to the social projection. This article provides a theoretical-practical analysis of the concepts and applications related to the positive psychology approach; which is addressed from the field of education by promoting a teaching-learning process from and to happiness. Establishing an educational path from and to happiness would imply on the part of the educators a personal commitment to know themselves, to have values, and to pursue goals. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            