Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning
Descripción del Articulo
In late October and early November I helped organize a workshop for tutoring promoters in the state of Guanajuato, Mexico. The purpose of the workshop was to involve adult mentoring promoters in the first efforts to more explicitly generate rules and practices on the role of both adults and young pe...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista educa UMCH |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/57 |
Enlace del recurso: | https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/57 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje Tutoría México Learning Tutorial Mexico |
id |
REVUMCH_2ea48a69c12abc5c77c3a6a7db9f4762 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.umch.edu.pe:article/57 |
network_acronym_str |
REVUMCH |
network_name_str |
Revista educa UMCH |
repository_id_str |
. |
spelling |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learningReflexiones sobre la contribución de la tutoría al futuro del aprendizajeElmore, RichardAprendizajeTutoríaMéxicoLearningTutorialMexicoIn late October and early November I helped organize a workshop for tutoring promoters in the state of Guanajuato, Mexico. The purpose of the workshop was to involve adult mentoring promoters in the first efforts to more explicitly generate rules and practices on the role of both adults and young people in mentoring work. So far, tutoring has spread widely, in individual demonstrations, face-to-face and in possible professional development sessions, but without the explicit intention of codifying the practice. The Guanajuato workshop was expressly conceived to see if a more explicit formulation of the tutoring practice would help to develop the new way of teaching and learning as well as accelerating its dissemination.A finales de octubre y principios de noviembre ayudé a organizar un taller para promotores de tutoría en el estado de Guanajuato, México. El propósito del taller fue involucrar a los adultos promotores de tutoría en los primeros esfuerzos por generar de manera más explícita normas y prácticas sobre el papel tanto de adultos como de gente joven en el trabajo de tutoría. Hasta ahora la tutoría se ha difundido de viva voz, en demostraciones individuales, cara a cara y en eventuales sesiones de desarrollo profesional, pero sin la intención explícita de codificar la práctica. El taller de Guanajuato se concibió expresamente para ver si una formulación más explícita de la práctica tutora ayudaría a desarrollar la nueva manera de enseñar y aprender así como acelerar su difusión.Universidad Marcelino Champagnat2016-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/5710.35756/educaumch.201607.57EDUCA UMCH Journal; No. 07 (2016): Journal EDUCA UMCH N°7 2016 (january - june); 97-110Revista EDUCA UMCH; Núm. 07 (2016): Revista EDUCA UMCH N°7 2016 (enero - junio); 97-1102617-03372617-808710.35756/educaumch.201607reponame:Revista educa UMCHinstname:Universidad Marcelino Champagnatinstacron:UMCHspahttps://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/57/5310.35756/educaumch.201607.57.53Derechos de autor 2016 Richard Elmorehttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.umch.edu.pe:article/572024-07-19T21:14:18Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning Reflexiones sobre la contribución de la tutoría al futuro del aprendizaje |
title |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
spellingShingle |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning Elmore, Richard Aprendizaje Tutoría México Learning Tutorial Mexico |
title_short |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
title_full |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
title_fullStr |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
title_full_unstemmed |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
title_sort |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Elmore, Richard |
author |
Elmore, Richard |
author_facet |
Elmore, Richard |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Aprendizaje Tutoría México Learning Tutorial Mexico |
topic |
Aprendizaje Tutoría México Learning Tutorial Mexico |
description |
In late October and early November I helped organize a workshop for tutoring promoters in the state of Guanajuato, Mexico. The purpose of the workshop was to involve adult mentoring promoters in the first efforts to more explicitly generate rules and practices on the role of both adults and young people in mentoring work. So far, tutoring has spread widely, in individual demonstrations, face-to-face and in possible professional development sessions, but without the explicit intention of codifying the practice. The Guanajuato workshop was expressly conceived to see if a more explicit formulation of the tutoring practice would help to develop the new way of teaching and learning as well as accelerating its dissemination. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/57 10.35756/educaumch.201607.57 |
url |
https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/57 |
identifier_str_mv |
10.35756/educaumch.201607.57 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.umch.edu.pe/index.php/EducaUMCH/article/view/57/53 10.35756/educaumch.201607.57.53 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Richard Elmore http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Richard Elmore http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCA UMCH Journal; No. 07 (2016): Journal EDUCA UMCH N°7 2016 (january - june); 97-110 Revista EDUCA UMCH; Núm. 07 (2016): Revista EDUCA UMCH N°7 2016 (enero - junio); 97-110 2617-0337 2617-8087 10.35756/educaumch.201607 reponame:Revista educa UMCH instname:Universidad Marcelino Champagnat instacron:UMCH |
instname_str |
Universidad Marcelino Champagnat |
instacron_str |
UMCH |
institution |
UMCH |
reponame_str |
Revista educa UMCH |
collection |
Revista educa UMCH |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1806200598441230336 |
score |
13.887629 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).