Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning
Descripción del Articulo
In late October and early November I helped organize a workshop for tutoring promoters in the state of Guanajuato, Mexico. The purpose of the workshop was to involve adult mentoring promoters in the first efforts to more explicitly generate rules and practices on the role of both adults and young pe...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista UMCH - Educa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/57 |
Enlace del recurso: | http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/57 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje Tutoría México |
Sumario: | In late October and early November I helped organize a workshop for tutoring promoters in the state of Guanajuato, Mexico. The purpose of the workshop was to involve adult mentoring promoters in the first efforts to more explicitly generate rules and practices on the role of both adults and young people in mentoring work. So far, tutoring has spread widely, in individual demonstrations, face-to-face and in possible professional development sessions, but without the explicit intention of codifying the practice. The Guanajuato workshop was expressly conceived to see if a more explicit formulation of the tutoring practice would help to develop the new way of teaching and learning as well as accelerating its dissemination. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).