Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning
Descripción del Articulo
In late October and early November I helped organize a workshop for tutoring promoters in the state of Guanajuato, Mexico. The purpose of the workshop was to involve adult mentoring promoters in the first efforts to more explicitly generate rules and practices on the role of both adults and young pe...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad Marcelino Champagnat |
Repositorio: | Revista UMCH - Educa |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.umch.edu.pe:article/57 |
Enlace del recurso: | http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/57 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Aprendizaje Tutoría México |
id |
2617-0337_2ea48a69c12abc5c77c3a6a7db9f4762 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.umch.edu.pe:article/57 |
network_acronym_str |
2617-0337 |
repository_id_str |
. |
network_name_str |
Revista UMCH - Educa |
spelling |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learningReflexiones sobre la contribución de la tutoría al futuro del aprendizajeElmore, RichardAprendizajeTutoríaMéxicoIn late October and early November I helped organize a workshop for tutoring promoters in the state of Guanajuato, Mexico. The purpose of the workshop was to involve adult mentoring promoters in the first efforts to more explicitly generate rules and practices on the role of both adults and young people in mentoring work. So far, tutoring has spread widely, in individual demonstrations, face-to-face and in possible professional development sessions, but without the explicit intention of codifying the practice. The Guanajuato workshop was expressly conceived to see if a more explicit formulation of the tutoring practice would help to develop the new way of teaching and learning as well as accelerating its dissemination.A finales de octubre y principios de noviembre ayudé a organizar un taller para promotores de tutoría en el estado de Guanajuato, México. El propósito del taller fue involucrar a los adultos promotores de tutoría en los primeros esfuerzos por generar de manera más explícita normas y prácticas sobre el papel tanto de adultos como de gente joven en el trabajo de tutoría. Hasta ahora la tutoría se ha difundido de viva voz, en demostraciones individuales, cara a cara y en eventuales sesiones de desarrollo profesional, pero sin la intención explícita de codificar la práctica. El taller de Guanajuato se concibió expresamente para ver si una formulación más explícita de la práctica tutora ayudaría a desarrollar la nueva manera de enseñar y aprender así como acelerar su difusión.Universidad Marcelino Champagnat2016-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/5710.35756/educaumch.201607.57EDUCA UMCH Journal; No 07 (2016): Journal Educa - UMCH N°7 2016 (january - june); 97-110Revista EDUCA UMCH; Núm. 07 (2016): Revista Educa - UMCH N°7 2016 (enero - junio); 97-1102617-03372617-808710.35756/educaumch.201607reponame:Revista UMCH - Educainstname:Universidad Marcelino Champagnatinstacron:UMCHspahttp://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/57/5310.35756/educaumch.201607.57.53Copyright (c) 2016 Revista EDUCA UMCHhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccess2021-06-03T15:45:22Zmail@mail.com - |
dc.title.none.fl_str_mv |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning Reflexiones sobre la contribución de la tutoría al futuro del aprendizaje |
title |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
spellingShingle |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning Elmore, Richard Aprendizaje Tutoría México |
title_short |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
title_full |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
title_fullStr |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
title_full_unstemmed |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
title_sort |
Reflections on the contribution of mentoring to the future of learning |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Elmore, Richard |
author |
Elmore, Richard |
author_facet |
Elmore, Richard |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Aprendizaje Tutoría México |
topic |
Aprendizaje Tutoría México |
dc.description.none.fl_txt_mv |
In late October and early November I helped organize a workshop for tutoring promoters in the state of Guanajuato, Mexico. The purpose of the workshop was to involve adult mentoring promoters in the first efforts to more explicitly generate rules and practices on the role of both adults and young people in mentoring work. So far, tutoring has spread widely, in individual demonstrations, face-to-face and in possible professional development sessions, but without the explicit intention of codifying the practice. The Guanajuato workshop was expressly conceived to see if a more explicit formulation of the tutoring practice would help to develop the new way of teaching and learning as well as accelerating its dissemination. A finales de octubre y principios de noviembre ayudé a organizar un taller para promotores de tutoría en el estado de Guanajuato, México. El propósito del taller fue involucrar a los adultos promotores de tutoría en los primeros esfuerzos por generar de manera más explícita normas y prácticas sobre el papel tanto de adultos como de gente joven en el trabajo de tutoría. Hasta ahora la tutoría se ha difundido de viva voz, en demostraciones individuales, cara a cara y en eventuales sesiones de desarrollo profesional, pero sin la intención explícita de codificar la práctica. El taller de Guanajuato se concibió expresamente para ver si una formulación más explícita de la práctica tutora ayudaría a desarrollar la nueva manera de enseñar y aprender así como acelerar su difusión. |
description |
In late October and early November I helped organize a workshop for tutoring promoters in the state of Guanajuato, Mexico. The purpose of the workshop was to involve adult mentoring promoters in the first efforts to more explicitly generate rules and practices on the role of both adults and young people in mentoring work. So far, tutoring has spread widely, in individual demonstrations, face-to-face and in possible professional development sessions, but without the explicit intention of codifying the practice. The Guanajuato workshop was expressly conceived to see if a more explicit formulation of the tutoring practice would help to develop the new way of teaching and learning as well as accelerating its dissemination. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-08-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/57 10.35756/educaumch.201607.57 |
url |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/57 |
identifier_str_mv |
10.35756/educaumch.201607.57 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.umch.edu.pe/EducaUMCH/article/view/57/53 10.35756/educaumch.201607.57.53 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista EDUCA UMCH http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Revista EDUCA UMCH http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Marcelino Champagnat |
dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCA UMCH Journal; No 07 (2016): Journal Educa - UMCH N°7 2016 (january - june); 97-110 Revista EDUCA UMCH; Núm. 07 (2016): Revista Educa - UMCH N°7 2016 (enero - junio); 97-110 2617-0337 2617-8087 10.35756/educaumch.201607 reponame:Revista UMCH - Educa instname:Universidad Marcelino Champagnat instacron:UMCH |
reponame_str |
Revista UMCH - Educa |
collection |
Revista UMCH - Educa |
instname_str |
Universidad Marcelino Champagnat |
instacron_str |
UMCH |
institution |
UMCH |
repository.name.fl_str_mv |
-
|
repository.mail.fl_str_mv |
mail@mail.com |
_version_ |
1701561133261914112 |
score |
13.814772 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).