Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A.
Descripción del Articulo
The objective of this investigation was to evaluate the motivation and deter[1]mine the motivational indexes that affect the quality management system measured in one of their primary targets: “Percentage of Reprocess type A curved caused by the person” of the Peruvian Glass S.A. company by applying...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/5541 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | labor motivation measurement of motivation system of quality management ISO 9001 motivación laboral medición de la motivación sistema de gestión de la calidad |
| id |
REVULIMA_c762e8f05fc4742396ffaa6159bd5863 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.ulima.edu.pe:article/5541 |
| network_acronym_str |
REVULIMA |
| network_name_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. Evaluación de la motivación en el sistema de gestión de calidad en Peruvian Glass S.A. Torres Zavala, Nancy GeorginaLópez Ráez, Luz Eufemia labor motivationmeasurement of motivationsystem of quality managementISO 9001motivación laboralmedición de la motivaciónsistema de gestión de la calidadISO 9001The objective of this investigation was to evaluate the motivation and deter[1]mine the motivational indexes that affect the quality management system measured in one of their primary targets: “Percentage of Reprocess type A curved caused by the person” of the Peruvian Glass S.A. company by applying questionnaire of audit of the human system motivation: ASH-MOT to 73 people of the production process during five months. The investigation concludes that the indices of conscience of results and perceived meaning most affect the labor motivation in the sample under study.El objetivo de la investigación fue evaluar la motivación y determinar los índices motivacionales que afectan al sistema de gestión de calidad medido en uno de sus principales indicadores: porcentaje de reprocesos tipo A curvo causado por la persona, de la empresa Peruvian Glass S.A., para lo cual se aplicó el cuestionario de auditoría del sistema humano motivación ASH-MOT a 73 personas del proceso de producción durante cinco meses. Se concluye que los índices de conciencia de resultados y significado percibido son los que más afectan a la motivación laboral de la muestra en estudio.Universidad de Lima2021-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/554110.26439/ing.ind2021.n41.5541Ingeniería Industrial; No. 41 (2021); 93-116Ingeniería Industrial; Núm. 41 (2021); 93-1162523-63261025-992910.26439/ing.ind2021.n41reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541/5380https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541/6495https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/55412023-09-04T19:08:50Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. Evaluación de la motivación en el sistema de gestión de calidad en Peruvian Glass S.A. |
| title |
Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. |
| spellingShingle |
Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. Torres Zavala, Nancy Georgina labor motivation measurement of motivation system of quality management ISO 9001 motivación laboral medición de la motivación sistema de gestión de la calidad ISO 9001 |
| title_short |
Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. |
| title_full |
Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. |
| title_fullStr |
Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. |
| title_full_unstemmed |
Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. |
| title_sort |
Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Torres Zavala, Nancy Georgina López Ráez, Luz Eufemia |
| author |
Torres Zavala, Nancy Georgina |
| author_facet |
Torres Zavala, Nancy Georgina López Ráez, Luz Eufemia |
| author_role |
author |
| author2 |
López Ráez, Luz Eufemia |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
labor motivation measurement of motivation system of quality management ISO 9001 motivación laboral medición de la motivación sistema de gestión de la calidad ISO 9001 |
| topic |
labor motivation measurement of motivation system of quality management ISO 9001 motivación laboral medición de la motivación sistema de gestión de la calidad ISO 9001 |
| description |
The objective of this investigation was to evaluate the motivation and deter[1]mine the motivational indexes that affect the quality management system measured in one of their primary targets: “Percentage of Reprocess type A curved caused by the person” of the Peruvian Glass S.A. company by applying questionnaire of audit of the human system motivation: ASH-MOT to 73 people of the production process during five months. The investigation concludes that the indices of conscience of results and perceived meaning most affect the labor motivation in the sample under study. |
| publishDate |
2021 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2021-12-07 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541 10.26439/ing.ind2021.n41.5541 |
| url |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541 |
| identifier_str_mv |
10.26439/ing.ind2021.n41.5541 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541/5380 https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541/6495 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Ingeniería Industrial; No. 41 (2021); 93-116 Ingeniería Industrial; Núm. 41 (2021); 93-116 2523-6326 1025-9929 10.26439/ing.ind2021.n41 reponame:Revistas - Universidad de Lima instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
| instname_str |
Universidad de Lima |
| instacron_str |
ULIMA |
| institution |
ULIMA |
| reponame_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| collection |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1844893188693688320 |
| score |
13.0768175 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).