Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A.

Descripción del Articulo

The objective of this investigation was to evaluate the motivation and deter[1]mine the motivational indexes that affect the quality management system measured in one of their primary targets: “Percentage of Reprocess type A curved caused by the person” of the Peruvian Glass S.A. company by applying...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Torres Zavala, Nancy Georgina, López Ráez, Luz Eufemia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/5541
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:labor motivation
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system of quality management
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spelling Evaluation of motivation in the quality management system of Peruvian Glass S.A. Evaluación de la motivación en el sistema de gestión de calidad en Peruvian Glass S.A. Torres Zavala, Nancy GeorginaLópez Ráez, Luz Eufemia labor motivationmeasurement of motivationsystem of quality managementISO 9001motivación laboralmedición de la motivaciónsistema de gestión de la calidadISO 9001The objective of this investigation was to evaluate the motivation and deter[1]mine the motivational indexes that affect the quality management system measured in one of their primary targets: “Percentage of Reprocess type A curved caused by the person” of the Peruvian Glass S.A. company by applying questionnaire of audit of the human system motivation: ASH-MOT to 73 people of the production process during five months. The investigation concludes that the indices of conscience of results and perceived meaning most affect the labor motivation in the sample under study.El objetivo de la investigación fue evaluar la motivación y determinar los índices motivacionales que afectan al sistema de gestión de calidad medido en uno de sus principales indicadores: porcentaje de reprocesos tipo A curvo causado por la persona, de la empresa Peruvian Glass S.A., para lo cual se aplicó el cuestionario de auditoría del sistema humano motivación ASH-MOT a 73 personas del proceso de producción durante cinco meses. Se concluye que los índices de conciencia de resultados y significado percibido son los que más afectan a la motivación laboral de la muestra en estudio.Universidad de Lima2021-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/554110.26439/ing.ind2021.n41.5541Ingeniería Industrial; No. 41 (2021); 93-116Ingeniería Industrial; Núm. 41 (2021); 93-1162523-63261025-992910.26439/ing.ind2021.n41reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541/5380https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5541/6495https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/55412023-09-04T19:08:50Z
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