Camera-based facial expression recognition system to analyze customer satisfaction level in a restaurant
Descripción del Articulo
The main objective of this research is to develop a system that recognizes customers’ satisfaction or dissatisfaction in a restaurant based on their facial expressions when receiving the service provided by the establishment. The implementation of the system has a series of stages common to the deve...
| Autor: | |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4638 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/4638 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Customer satisfaction facial expression recognition histogram of oriented gradients support vector machine facial landmarks Satisfacción del cliente reconocimiento de expresiones faciales histograma de gradientes orientados máquina de soporte vectorial puntos de referencia faciales |
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Camera-based facial expression recognition system to analyze customer satisfaction level in a restaurantSistema de reconocimiento de gestos faciales captados a través de cámaras para analizar el nivel de satisfacción de clientes en restaurantesLara-Lévano, EdwinCustomer satisfactionfacial expression recognitionhistogram of oriented gradientssupport vector machinefacial landmarksSatisfacción del clientereconocimiento de expresiones facialeshistograma de gradientes orientadosmáquina de soporte vectorialpuntos de referencia facialesThe main objective of this research is to develop a system that recognizes customers’ satisfaction or dissatisfaction in a restaurant based on their facial expressions when receiving the service provided by the establishment. The implementation of the system has a series of stages common to the development of a visual computing project, which will begin with data preprocessing to train the classifier to be used in this case: a support vector machine. This data preprocessing uses the histogram of oriented gradients for detecting a face inside an image, so that only the face outline is cut. In this way, facial landmarks of the image are extracted, the probability that each of the basic feelings appears in the facial expression of people is established, and, based on these probabilities, customers’ satisfaction or dissatisfaction is determined. The results show that the system correctly detected most of the images entered for the tests; however, there were some cases in which, despite the fact that customers were satisfied, they showed certain dissatisfaction expressions caused by external factors.La presente investigación tiene como principal objetivo el desarrollo de un sistema que reconozca la satisfacción o insatisfacción de un cliente en un restaurante con base en los gestos que este mismo realiza al momento de recibir el servicio brindado por el establecimiento. La implementación del sistema cuenta con una serie de etapas comunes al desarrollo de un proyecto de computación visual, las cuales inician con un preprocesamiento de los datos a ser empleados para el entrenamiento del clasificador que se utilizará, en este caso, una máquina de soporte vectorial. Dentro de este preprocesamiento se hace uso del histograma de gradientes, orientados a la detección del rostro dentro de la imagen, para que esta sea recortada solo al contorno de la cara. De esta manera, se continúa con la extracción de los hitos faciales de la imagen, luego se determina la probabilidad de como cada uno de los sentimientos básicos se encuentran presentes en la expresión de la persona y, en función de estas probabilidades, se determina si la persona está satisfecha o no. Se descubrió que el sistema detectaba correctamente la mayoría de las imágenes ingresadas para las pruebas, sin embargo, se dieron algunos casos donde, a pesar de que el cliente se mostraba satisfecho, este producía ciertos gestos de insatisfacción ocasionados por factores externos.Universidad de Lima2019-12-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/463810.26439/interfases2019.n012.4638Interfases; No. 012 (2019); 61-85Interfases; Núm. 012 (2019); 61-85Interfases; n. 012 (2019); 61-851993-491210.26439/interfases2019.n012reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/4638/4618Derechos de autor 2020 Interfasesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/46382023-07-24T13:32:44Z |
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The main objective of this research is to develop a system that recognizes customers’ satisfaction or dissatisfaction in a restaurant based on their facial expressions when receiving the service provided by the establishment. The implementation of the system has a series of stages common to the development of a visual computing project, which will begin with data preprocessing to train the classifier to be used in this case: a support vector machine. This data preprocessing uses the histogram of oriented gradients for detecting a face inside an image, so that only the face outline is cut. In this way, facial landmarks of the image are extracted, the probability that each of the basic feelings appears in the facial expression of people is established, and, based on these probabilities, customers’ satisfaction or dissatisfaction is determined. The results show that the system correctly detected most of the images entered for the tests; however, there were some cases in which, despite the fact that customers were satisfied, they showed certain dissatisfaction expressions caused by external factors. |
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