The media in campaign or the rise of the voters: Peru, presidential elections 2006

Descripción del Articulo

This is an opinion and research article about the media behavior in the Peruvian presidential elections of 2006; it revolves around the agreements and disagreements between the media, the candidates and the voters. The article’s main goal is to analyze media behavior during the last months of the el...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Pedraglio, Santiago
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2008
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/781
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Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling The media in campaign or the rise of the voters: Peru, presidential elections 2006Los medios en campaña o el amotinamiento de los electores: Perú, elecciones presidenciales 2006Pedraglio, SantiagoThis is an opinion and research article about the media behavior in the Peruvian presidential elections of 2006; it revolves around the agreements and disagreements between the media, the candidates and the voters. The article’s main goal is to analyze media behavior during the last months of the electoral first round; at the same time, it explains the media and candidates performance in order to get close to the place were the citizen political opinions are build.Este artículo es una reflexión-investigación sobre el comportamiento de los medios de comunicación peruanos durante las elecciones presidenciales del 2006, y gira en torno a los encuentros y desencuentros entre estos, los candidatos presidenciales y los electores. El objetivo es analizar el comportamiento de los medios durante los últimos meses de la primera vuelta electoral y, a la vez, explicar su actuación y la de los candidatos con el fin de acercarse a los espacios de construcción de las opiniones políticas ciudadanas.Universidad de Lima. Facultad de Comunicación2008-10-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/78110.26439/contratexto2008.n016.781Contratexto; No. 016 (2008); 13-39Contratexto; Núm. 016 (2008); 13-39Contratexto; n. 016 (2008); 13-391993-49041025-994510.26439/contratexto2008.n016reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/781/753Copyright (c) 2017 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7812023-07-21T20:07:24Z
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