Semiotic approach to the notion of radial consumption
Descripción del Articulo
The title of this article refers to consumption, not reception. This alludes to a pragmatic and intersubjective dimension; that one to an economic dimension and to questions of market and value. Today communication is an economic good subject to a system of supply and demand, as well as a good with...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 1993 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/1938 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1938 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | broadcasting semiotics radiodifusión semiótica |
| id |
REVULIMA_b0177486f05fe06384f4fd7d071f5b24 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.ulima.edu.pe:article/1938 |
| network_acronym_str |
REVULIMA |
| network_name_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Semiotic approach to the notion of radial consumptionAproximación semiótica a la noción de consumo radialBendezú Untiveros, RaúlbroadcastingsemioticsradiodifusiónsemióticaThe title of this article refers to consumption, not reception. This alludes to a pragmatic and intersubjective dimension; that one to an economic dimension and to questions of market and value. Today communication is an economic good subject to a system of supply and demand, as well as a good with a symbolic value thanks to which it enters the universe of representations and symbolic uses made by a society, thus giving it its value and its objectivity. We can think that consuming a fungible economic good, like consuming radio as a means of communication, are activities that lead to conceptions rooted in our sensoriality and in our experience.El título de este artículo alude al consumo, no a la recepción. Esta alude a una dimensión pragmática e intersubjetiva; aquél a una dimensión económica y a cuestiones de mercado y valor. La comunicación es hoy un bien económico supeditado a un sistema de oferta y demanda, a la vez que un bien con un valor simbólico gracias al cual ingresa al universo de representaciones y usos simbólicos que hace una sociedad, otorgándole así su valiosidad y su objetualidad. Podemos pensar que consumir un bien económico fungible, como consumir la radio como medio de comunicación, son actividades que conducen a concepciones arraigadas en nuestra sensorialidad y en nuestra vivencia.Universidad de Lima. Facultad de Comunicación1993-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/193810.26439/contratexto1993.n006.1938Contratexto; No. 006 (1993); 35-43Contratexto; Núm. 006 (1993); 35-43Contratexto; n. 006 (1993); 35-431993-49041025-994510.26439/contratexto1993.n006reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1938/1940Derechos de autor 2019 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/19382023-07-21T20:04:59Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Semiotic approach to the notion of radial consumption Aproximación semiótica a la noción de consumo radial |
| title |
Semiotic approach to the notion of radial consumption |
| spellingShingle |
Semiotic approach to the notion of radial consumption Bendezú Untiveros, Raúl broadcasting semiotics radiodifusión semiótica |
| title_short |
Semiotic approach to the notion of radial consumption |
| title_full |
Semiotic approach to the notion of radial consumption |
| title_fullStr |
Semiotic approach to the notion of radial consumption |
| title_full_unstemmed |
Semiotic approach to the notion of radial consumption |
| title_sort |
Semiotic approach to the notion of radial consumption |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Bendezú Untiveros, Raúl |
| author |
Bendezú Untiveros, Raúl |
| author_facet |
Bendezú Untiveros, Raúl |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
broadcasting semiotics radiodifusión semiótica |
| topic |
broadcasting semiotics radiodifusión semiótica |
| description |
The title of this article refers to consumption, not reception. This alludes to a pragmatic and intersubjective dimension; that one to an economic dimension and to questions of market and value. Today communication is an economic good subject to a system of supply and demand, as well as a good with a symbolic value thanks to which it enters the universe of representations and symbolic uses made by a society, thus giving it its value and its objectivity. We can think that consuming a fungible economic good, like consuming radio as a means of communication, are activities that lead to conceptions rooted in our sensoriality and in our experience. |
| publishDate |
1993 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
1993-08-01 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1938 10.26439/contratexto1993.n006.1938 |
| url |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1938 |
| identifier_str_mv |
10.26439/contratexto1993.n006.1938 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1938/1940 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Contratexto info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Contratexto |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Contratexto; No. 006 (1993); 35-43 Contratexto; Núm. 006 (1993); 35-43 Contratexto; n. 006 (1993); 35-43 1993-4904 1025-9945 10.26439/contratexto1993.n006 reponame:Revistas - Universidad de Lima instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
| instname_str |
Universidad de Lima |
| instacron_str |
ULIMA |
| institution |
ULIMA |
| reponame_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| collection |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1844893195158159360 |
| score |
13.040751 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).