Semiotic approach to the notion of radial consumption
Descripción del Articulo
The title of this article refers to consumption, not reception. This alludes to a pragmatic and intersubjective dimension; that one to an economic dimension and to questions of market and value. Today communication is an economic good subject to a system of supply and demand, as well as a good with...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 1993 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/1938 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1938 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | broadcasting semiotics radiodifusión semiótica |
Sumario: | The title of this article refers to consumption, not reception. This alludes to a pragmatic and intersubjective dimension; that one to an economic dimension and to questions of market and value. Today communication is an economic good subject to a system of supply and demand, as well as a good with a symbolic value thanks to which it enters the universe of representations and symbolic uses made by a society, thus giving it its value and its objectivity. We can think that consuming a fungible economic good, like consuming radio as a means of communication, are activities that lead to conceptions rooted in our sensoriality and in our experience. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).