Relationship between attitudes towards critical thinking and thinking styles on college students in metropolitan Lima
Descripción del Articulo
To study the relationships between attitude toward critical thinking and the thinking styles on college students of cities of Lima and Callao. It was used Stenberg’s Thinking Style Scale and it was made a Scale about to be Disposed toward Critical Thinking using Samejima’s model. The findings show v...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/929 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/929 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | dispositions critical thinking thinking styles Samejimas’s model disposición pensamiento crítico estilos de pensamiento modelo de Samejima |
Sumario: | To study the relationships between attitude toward critical thinking and the thinking styles on college students of cities of Lima and Callao. It was used Stenberg’s Thinking Style Scale and it was made a Scale about to be Disposed toward Critical Thinking using Samejima’s model. The findings show validity and reliability related to Attitude Toward Critical Thinking Scale and the Thinking Styles Scale respectively. The students score presents a normal distribution shape. There are significative correlations concerning areas of the critical thinking and the thinking styles. There are statistical differences among kind of college, sex, and professional where each scale scores are analyzed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).