Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students
Descripción del Articulo
Digital economy requires other business models different to the ones present in the physical world; therefore, they should be studied from a particular perspective. In this research a variety of canvas formats or business model canvas are compared and analyzed. The entrepreneurial intention of Commu...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/656 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| id |
REVULIMA_85d7ea6fc32d3d4937a2624b125449bd |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.ulima.edu.pe:article/656 |
| network_acronym_str |
REVULIMA |
| network_name_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University StudentsEmprendimientos digitales y diseño de modelos de negocio: investigación aplicada en estudiantes de la Carrera de ComunicaciónMontalvo-Castro, JorgeDigital economy requires other business models different to the ones present in the physical world; therefore, they should be studied from a particular perspective. In this research a variety of canvas formats or business model canvas are compared and analyzed. The entrepreneurial intention of Communication students from the University of Lima is also studied. The methodology included a survey among students and an educational experience within the subject: Advertising Creativity. The main result of this research is a proposal canvas to design digital entrepreneurships in Communication, whether commercial or social businesses.La economía digital requiere modelos de negocio distintos a los que existen en el mundo físico y, por eso, deben ser estudiados desde una perspectiva particular. En esta investigación se comparan varios formatos de canvas o lienzos de modelos de negocio y se evalúa la intención emprendedora de los estudiantes de la Carrera de Comunicación de la Universidad de Lima. La metodología incluyó la aplicación de una encuesta y la realización de una experiencia educativa en la asignatura de creatividad publicitaria. El resultado principal del trabajo consiste en una propuesta de canvas para diseñar emprendimientos digitales en comunicación, sean de tipo comercial o social.Universidad de Lima. Facultad de Comunicación2016-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/65610.26439/contratexto2016.n025.656Contratexto; No. 025 (2016); 155-170Contratexto; Núm. 025 (2016); 155-170Contratexto; n. 025 (2016); 155-1701993-49041025-994510.26439/contratexto2016.n025reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656/633Derechos de autor 2017 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/6562023-07-21T20:10:47Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students Emprendimientos digitales y diseño de modelos de negocio: investigación aplicada en estudiantes de la Carrera de Comunicación |
| title |
Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students |
| spellingShingle |
Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students Montalvo-Castro, Jorge |
| title_short |
Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students |
| title_full |
Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students |
| title_fullStr |
Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students |
| title_full_unstemmed |
Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students |
| title_sort |
Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Montalvo-Castro, Jorge |
| author |
Montalvo-Castro, Jorge |
| author_facet |
Montalvo-Castro, Jorge |
| author_role |
author |
| description |
Digital economy requires other business models different to the ones present in the physical world; therefore, they should be studied from a particular perspective. In this research a variety of canvas formats or business model canvas are compared and analyzed. The entrepreneurial intention of Communication students from the University of Lima is also studied. The methodology included a survey among students and an educational experience within the subject: Advertising Creativity. The main result of this research is a proposal canvas to design digital entrepreneurships in Communication, whether commercial or social businesses. |
| publishDate |
2016 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07-08 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656 10.26439/contratexto2016.n025.656 |
| url |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656 |
| identifier_str_mv |
10.26439/contratexto2016.n025.656 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656/633 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Contratexto info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Contratexto |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Contratexto; No. 025 (2016); 155-170 Contratexto; Núm. 025 (2016); 155-170 Contratexto; n. 025 (2016); 155-170 1993-4904 1025-9945 10.26439/contratexto2016.n025 reponame:Revistas - Universidad de Lima instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
| instname_str |
Universidad de Lima |
| instacron_str |
ULIMA |
| institution |
ULIMA |
| reponame_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| collection |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1844893193144893440 |
| score |
13.088951 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).