Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students

Descripción del Articulo

Digital economy requires other business models different to the ones present in the physical world; therefore, they should be studied from a particular perspective. In this research a variety of canvas formats or business model canvas are compared and analyzed. The entrepreneurial intention of Commu...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Montalvo-Castro, Jorge
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/656
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656
Nivel de acceso:acceso abierto
id REVULIMA_85d7ea6fc32d3d4937a2624b125449bd
oai_identifier_str oai:revistas.ulima.edu.pe:article/656
network_acronym_str REVULIMA
network_name_str Revistas - Universidad de Lima
repository_id_str
spelling Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University StudentsEmprendimientos digitales y diseño de modelos de negocio: investigación aplicada en estudiantes de la Carrera de ComunicaciónMontalvo-Castro, JorgeDigital economy requires other business models different to the ones present in the physical world; therefore, they should be studied from a particular perspective. In this research a variety of canvas formats or business model canvas are compared and analyzed. The entrepreneurial intention of Communication students from the University of Lima is also studied. The methodology included a survey among students and an educational experience within the subject: Advertising Creativity. The main result of this research is a proposal canvas to design digital entrepreneurships in Communication, whether commercial or social businesses.La economía digital requiere modelos de negocio distintos a los que existen en el mundo físico y, por eso, deben ser estudiados desde una perspectiva particular. En esta investigación se comparan varios formatos de canvas o lienzos de modelos de negocio y se evalúa la intención emprendedora de los estudiantes de la Carrera de Comunicación de la Universidad de Lima. La metodología incluyó la aplicación de una encuesta y la realización de una experiencia educativa en la asignatura de creatividad publicitaria. El resultado principal del trabajo consiste en una propuesta de canvas para diseñar emprendimientos digitales en comunicación, sean de tipo comercial o social.Universidad de Lima. Facultad de Comunicación2016-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/65610.26439/contratexto2016.n025.656Contratexto; No. 025 (2016); 155-170Contratexto; Núm. 025 (2016); 155-170Contratexto; n. 025 (2016); 155-1701993-49041025-994510.26439/contratexto2016.n025reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656/633Derechos de autor 2017 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/6562023-07-21T20:10:47Z
dc.title.none.fl_str_mv Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students
Emprendimientos digitales y diseño de modelos de negocio: investigación aplicada en estudiantes de la Carrera de Comunicación
title Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students
spellingShingle Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students
Montalvo-Castro, Jorge
title_short Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students
title_full Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students
title_fullStr Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students
title_full_unstemmed Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students
title_sort Digital Entrepreneurships and Business Models Canvas: Applied Research for Communication University Students
dc.creator.none.fl_str_mv Montalvo-Castro, Jorge
author Montalvo-Castro, Jorge
author_facet Montalvo-Castro, Jorge
author_role author
description Digital economy requires other business models different to the ones present in the physical world; therefore, they should be studied from a particular perspective. In this research a variety of canvas formats or business model canvas are compared and analyzed. The entrepreneurial intention of Communication students from the University of Lima is also studied. The methodology included a survey among students and an educational experience within the subject: Advertising Creativity. The main result of this research is a proposal canvas to design digital entrepreneurships in Communication, whether commercial or social businesses.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-07-08
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656
10.26439/contratexto2016.n025.656
url https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656
identifier_str_mv 10.26439/contratexto2016.n025.656
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/656/633
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Contratexto
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Contratexto
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Contratexto; No. 025 (2016); 155-170
Contratexto; Núm. 025 (2016); 155-170
Contratexto; n. 025 (2016); 155-170
1993-4904
1025-9945
10.26439/contratexto2016.n025
reponame:Revistas - Universidad de Lima
instname:Universidad de Lima
instacron:ULIMA
instname_str Universidad de Lima
instacron_str ULIMA
institution ULIMA
reponame_str Revistas - Universidad de Lima
collection Revistas - Universidad de Lima
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844893193144893440
score 13.088951
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).