Hare (a photographic technique)
Descripción del Articulo
Of the thousand and one questions that can be addressed to the conditions of production of that phenomenon or "data" called photography, the plenary semiotics chooses only this one: what does it mean and what does a photograph mean?Once the question has been asked, attempting to answer it...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 1988 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/1909 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1909 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | photography semiotics technique fotografía semiótica técnica |
id |
REVULIMA_3e87fab2d6ec0d9c77a82a859cafdd51 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.ulima.edu.pe:article/1909 |
network_acronym_str |
REVULIMA |
network_name_str |
Revistas - Universidad de Lima |
repository_id_str |
|
spelling |
Hare (a photographic technique)Hare (una técnica fotográfica)Ballón Aguirre, EnriquephotographysemioticstechniquefotografíasemióticatécnicaOf the thousand and one questions that can be addressed to the conditions of production of that phenomenon or "data" called photography, the plenary semiotics chooses only this one: what does it mean and what does a photograph mean?Once the question has been asked, attempting to answer it has supposed to pose previously a new object of knowledge that, in the first place, relocates the general problematic of the photographic meaning, moving it towards an unpublished point of view: that of the intentionality and the motivation of the enunciator that produces it. to relate the sensitive qualities of a particular visual signifier, the frame (level of expression of the photograph) and certain intelligible or meaningful qualities that make it possible to perceive it.De las mil y un pregunta que pueden dirigirse a las condiciones de producción de ese fenómeno o "dato" llamado fotografía, la semiótica plenaria elige sólo esta: ¿cómo significa y qué significa una fotografía?Hecha la pregunta, intentar responderla ha supuesto plantear previamente un nuevo objeto de conocimiento que, en primer lugar, reubicara la problematica general de la significación fotográfica desplazándola hacia un punto de vista inédito: el de la intencionalidad y la motivación del enunciador que la produce al poner en relación las cualidades sensibles de un significante visual particular, el fotograma (nivel de expresión de la fotografía) y ciertas cualidades inteligibles o de significado que permiten apercibirlo.Universidad de Lima. Facultad de Comunicación1988-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/190910.26439/contratexto1988.n003.1909Contratexto; No. 003 (1988); 157-179Contratexto; Núm. 003 (1988); 157-179Contratexto; n. 003 (1988); 157-1791993-49041025-994510.26439/contratexto1988.n003reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1909/1913Derechos de autor 2019 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/19092023-07-21T20:04:05Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Hare (a photographic technique) Hare (una técnica fotográfica) |
title |
Hare (a photographic technique) |
spellingShingle |
Hare (a photographic technique) Ballón Aguirre, Enrique photography semiotics technique fotografía semiótica técnica |
title_short |
Hare (a photographic technique) |
title_full |
Hare (a photographic technique) |
title_fullStr |
Hare (a photographic technique) |
title_full_unstemmed |
Hare (a photographic technique) |
title_sort |
Hare (a photographic technique) |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ballón Aguirre, Enrique |
author |
Ballón Aguirre, Enrique |
author_facet |
Ballón Aguirre, Enrique |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
photography semiotics technique fotografía semiótica técnica |
topic |
photography semiotics technique fotografía semiótica técnica |
description |
Of the thousand and one questions that can be addressed to the conditions of production of that phenomenon or "data" called photography, the plenary semiotics chooses only this one: what does it mean and what does a photograph mean?Once the question has been asked, attempting to answer it has supposed to pose previously a new object of knowledge that, in the first place, relocates the general problematic of the photographic meaning, moving it towards an unpublished point of view: that of the intentionality and the motivation of the enunciator that produces it. to relate the sensitive qualities of a particular visual signifier, the frame (level of expression of the photograph) and certain intelligible or meaningful qualities that make it possible to perceive it. |
publishDate |
1988 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1988-07-15 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1909 10.26439/contratexto1988.n003.1909 |
url |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1909 |
identifier_str_mv |
10.26439/contratexto1988.n003.1909 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1909/1913 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Contratexto info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Contratexto |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Contratexto; No. 003 (1988); 157-179 Contratexto; Núm. 003 (1988); 157-179 Contratexto; n. 003 (1988); 157-179 1993-4904 1025-9945 10.26439/contratexto1988.n003 reponame:Revistas - Universidad de Lima instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
instname_str |
Universidad de Lima |
instacron_str |
ULIMA |
institution |
ULIMA |
reponame_str |
Revistas - Universidad de Lima |
collection |
Revistas - Universidad de Lima |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841719327232884736 |
score |
12.87381 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).