Analysis of the Course of Action in Practices

Descripción del Articulo

This is a semiotic essay in which the production of meaning is analyzed during the course of action. As it is an opened course, its nature and projective scope are relevant,whichplacesus inthe actionfieldas language, and also in the syntagmatic settings needed to maintain the congruence. In order to...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Fontanille, Jacques
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/655
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/655
Nivel de acceso:acceso abierto
id REVULIMA_2bde3132ada91b48bf83ee87e09785be
oai_identifier_str oai:revistas.ulima.edu.pe:article/655
network_acronym_str REVULIMA
network_name_str Revistas - Universidad de Lima
repository_id_str
spelling Analysis of the Course of Action in PracticesAnálisis del curso de acción de las prácticasFontanille, JacquesThis is a semiotic essay in which the production of meaning is analyzed during the course of action. As it is an opened course, its nature and projective scope are relevant,whichplacesus inthe actionfieldas language, and also in the syntagmatic settings needed to maintain the congruence. In order to achieve it, the course of action would have to use adaptation, regulation, adjustment, memory and anticipation, etc. For example, there is a typology of traces which leads us from the forms to the interpretative processes, as well as to the concordance or discordance, and to the interpretation rules.Este ensayo semiótico indaga la producción del sentido en el curso mismo de la acción. Como se trata de un curso abierto, es relevante la naturaleza y el horizonte proyectivo, lo que nos ubica en el terreno de la acción como lenguaje y en los arreglos sintagmáticos necesarios para mantener la congruencia. Para lograrlo, el curso de acción tendrá que acudir a la acomodación, la regulación, el ajuste, la memoria y la anticipación, entre otros mecanismos; por ejemplo, toda una tipología de las huellas nos lleva de las formas a los procesos interpretativos, así como a la concordancia o discordancia y a las reglas de interpretación.Universidad de Lima. Facultad de Comunicación2016-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/65510.26439/contratexto2016.n025.655Contratexto; No. 025 (2016); 127-152Contratexto; Núm. 025 (2016); 127-152Contratexto; n. 025 (2016); 127-1521993-49041025-994510.26439/contratexto2016.n025reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/655/632Derechos de autor 2017 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/6552023-07-21T20:10:47Z
dc.title.none.fl_str_mv Analysis of the Course of Action in Practices
Análisis del curso de acción de las prácticas
title Analysis of the Course of Action in Practices
spellingShingle Analysis of the Course of Action in Practices
Fontanille, Jacques
title_short Analysis of the Course of Action in Practices
title_full Analysis of the Course of Action in Practices
title_fullStr Analysis of the Course of Action in Practices
title_full_unstemmed Analysis of the Course of Action in Practices
title_sort Analysis of the Course of Action in Practices
dc.creator.none.fl_str_mv Fontanille, Jacques
author Fontanille, Jacques
author_facet Fontanille, Jacques
author_role author
description This is a semiotic essay in which the production of meaning is analyzed during the course of action. As it is an opened course, its nature and projective scope are relevant,whichplacesus inthe actionfieldas language, and also in the syntagmatic settings needed to maintain the congruence. In order to achieve it, the course of action would have to use adaptation, regulation, adjustment, memory and anticipation, etc. For example, there is a typology of traces which leads us from the forms to the interpretative processes, as well as to the concordance or discordance, and to the interpretation rules.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-07-08
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/655
10.26439/contratexto2016.n025.655
url https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/655
identifier_str_mv 10.26439/contratexto2016.n025.655
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/655/632
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Contratexto
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Contratexto
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Contratexto; No. 025 (2016); 127-152
Contratexto; Núm. 025 (2016); 127-152
Contratexto; n. 025 (2016); 127-152
1993-4904
1025-9945
10.26439/contratexto2016.n025
reponame:Revistas - Universidad de Lima
instname:Universidad de Lima
instacron:ULIMA
instname_str Universidad de Lima
instacron_str ULIMA
institution ULIMA
reponame_str Revistas - Universidad de Lima
collection Revistas - Universidad de Lima
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844893193142796288
score 13.0585375
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).