Analysis of the Course of Action in Practices
Descripción del Articulo
This is a semiotic essay in which the production of meaning is analyzed during the course of action. As it is an opened course, its nature and projective scope are relevant,whichplacesus inthe actionfieldas language, and also in the syntagmatic settings needed to maintain the congruence. In order to...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/655 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/655 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Sumario: | This is a semiotic essay in which the production of meaning is analyzed during the course of action. As it is an opened course, its nature and projective scope are relevant,whichplacesus inthe actionfieldas language, and also in the syntagmatic settings needed to maintain the congruence. In order to achieve it, the course of action would have to use adaptation, regulation, adjustment, memory and anticipation, etc. For example, there is a typology of traces which leads us from the forms to the interpretative processes, as well as to the concordance or discordance, and to the interpretation rules. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).