Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologies

Descripción del Articulo

This work seeks to show the situation of an undergraduate career related to information technologies and the low population of women among its students; in contrast to the great job opportunities and social mobility offered by this career, both locally and internationally. Indeed, today’s companies...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Rodríguez-Rodríguez, Nadia Katherine, Gutiérrez-Cárdenas, Juan Manuel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/1770
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1770
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Professionals women
information technologies
profesionales mujeres
tecnologías de la información
id REVULIMA_0326474ad72c9c46c930f9a22472d351
oai_identifier_str oai:revistas.ulima.edu.pe:article/1770
network_acronym_str REVULIMA
network_name_str Revistas - Universidad de Lima
repository_id_str
spelling Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologiesGuía para el diseño de un plan estratégico de marketing para el incremento de profesionales mujeres en las tecnologías de informaciónRodríguez-Rodríguez, Nadia KatherineGutiérrez-Cárdenas, Juan ManuelProfessionals womeninformation technologiesprofesionales mujerestecnologías de la informaciónThis work seeks to show the situation of an undergraduate career related to information technologies and the low population of women among its students; in contrast to the great job opportunities and social mobility offered by this career, both locally and internationally. Indeed, today’s companies require professionals of careers linked to information technologies, and, moreover, seek diversity among their collaborators. This paper also aims to create a conceptual framework related to a marketing strategy and a methodology for the elaboration of a strategic marketing plan in order to increase the number of women in these careers. And also, to contribute to the gender balance in information technologies careers in Peru.El presente trabajo busca mostrar la situación de una carrera de pregrado relacionada con las tecnologías de la información y el bajo número de mujeres entre su alumnado; en contraste con las grandes oportunidades laborales y de movilidad social que ofrece esta carrera, tanto en el ámbito nacional como internacional. Las empresas de hoy, en efecto, requieren profesionales de especialidades vinculadas a la informática, y, más aún, procuran la diversidad entre sus colaboradores. Este trabajo también pretende mostrar un marco conceptual relacionado con una metodología para elaborar un plan estratégico de marketing con el fin de incrementar la cantidad de mujeres en dichas carreras y, de esa forma, contribuir al balance de género en el Perú.Universidad de Lima2017-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/177010.26439/interfases2017.n10.1770Interfases; No. 010 (2017); 75-92Interfases; Núm. 010 (2017); 75-92Interfases; n. 010 (2017); 75-921993-491210.26439/interfases2017.n10reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1770/1823Derechos de autor 2018 Interfasesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/17702023-07-24T13:32:20Z
dc.title.none.fl_str_mv Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologies
Guía para el diseño de un plan estratégico de marketing para el incremento de profesionales mujeres en las tecnologías de información
title Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologies
spellingShingle Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologies
Rodríguez-Rodríguez, Nadia Katherine
Professionals women
information technologies
profesionales mujeres
tecnologías de la información
title_short Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologies
title_full Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologies
title_fullStr Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologies
title_full_unstemmed Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologies
title_sort Guide to design a strategic marketing plan to increase professional women in information technologies
dc.creator.none.fl_str_mv Rodríguez-Rodríguez, Nadia Katherine
Gutiérrez-Cárdenas, Juan Manuel
author Rodríguez-Rodríguez, Nadia Katherine
author_facet Rodríguez-Rodríguez, Nadia Katherine
Gutiérrez-Cárdenas, Juan Manuel
author_role author
author2 Gutiérrez-Cárdenas, Juan Manuel
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Professionals women
information technologies
profesionales mujeres
tecnologías de la información
topic Professionals women
information technologies
profesionales mujeres
tecnologías de la información
description This work seeks to show the situation of an undergraduate career related to information technologies and the low population of women among its students; in contrast to the great job opportunities and social mobility offered by this career, both locally and internationally. Indeed, today’s companies require professionals of careers linked to information technologies, and, moreover, seek diversity among their collaborators. This paper also aims to create a conceptual framework related to a marketing strategy and a methodology for the elaboration of a strategic marketing plan in order to increase the number of women in these careers. And also, to contribute to the gender balance in information technologies careers in Peru.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-18
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1770
10.26439/interfases2017.n10.1770
url https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1770
identifier_str_mv 10.26439/interfases2017.n10.1770
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/1770/1823
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Interfases
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Interfases
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
dc.source.none.fl_str_mv Interfases; No. 010 (2017); 75-92
Interfases; Núm. 010 (2017); 75-92
Interfases; n. 010 (2017); 75-92
1993-4912
10.26439/interfases2017.n10
reponame:Revistas - Universidad de Lima
instname:Universidad de Lima
instacron:ULIMA
instname_str Universidad de Lima
instacron_str ULIMA
institution ULIMA
reponame_str Revistas - Universidad de Lima
collection Revistas - Universidad de Lima
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844893189924716544
score 12.615219
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).