Evaluation of university teaching styles in the virtual context
Descripción del Articulo
The situation that is lived worldwide has promoted virtual education, so that university tea- chers have been forced to adapt to this exclusive way of teaching, therefore, questions ari- se about the didactics, methodology and resources they use in this environment to get stu- dents to learn. Given...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Le Cordon Bleu |
Repositorio: | Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.172.177.98.34:article/179 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/179 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Didáctica, enseñanza, virtual, estilos, pandemia, aprendizaje. Didactics, teaching, virtual, styles, pandemic, learning |
id |
REVULCB_64f7beda600caa528f07d464744961da |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.172.177.98.34:article/179 |
network_acronym_str |
REVULCB |
network_name_str |
Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
repository_id_str |
|
spelling |
Evaluation of university teaching styles in the virtual contextEvaluación de los estilos de enseñanza universitaria en el contexto virtualOlivera Carhuaz, Edith Soledad Yupanqui Lorenzo, Daniel Edgardo Didáctica, enseñanza, virtual, estilos, pandemia, aprendizaje.Didactics, teaching, virtual, styles, pandemic, learningThe situation that is lived worldwide has promoted virtual education, so that university tea- chers have been forced to adapt to this exclusive way of teaching, therefore, questions ari- se about the didactics, methodology and resources they use in this environment to get stu- dents to learn. Given this phenomenon, the objective of the present study was to find out the predominant teaching styles among university teachers in a private institution in Lima. The methodology was descriptive of a quantitative approach and the sample was made up of 114 teachers from the Hospitality and Tourism faculty of the mentioned institution. The re- sults obtained determined that the prevailing teaching style is functional, followed by formal and structural. These styles are related to the academic knowledge of university teaching.La situación que se vive a nivel mundial ha impulsado la educación virtual, de modo que los docentes universitarios se han visto obligados a adaptarse a esta forma exclusiva de enseñar, por ende, surgen cuestionamientos sobre la didáctica, metodología y recursos que emplean en este entorno para lograr que los estudiantes aprendan. Dado este fenómeno, el objetivo del presente estudio fue conocer los estilos de enseñanza predominantes en los docentes universitarios de una institución privada de Lima. La metodología fue descriptiva de enfoque cuantitativo y la muestra estuvo conformada por 114 docentes de la facultad de Hotelería y Turismo de la institución en mención. Los resultados obtenidos determinaron que el estilo de enseñanza que predomina es funcional, seguido del formal y estructural. Estos estilos se relacionan con el conocimiento académico de docencia universitaria.Universidad Le Cordon Bleu2020-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/17910.36955/RIULCB.2020v7n2.004Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu; Vol. 7 Núm. 2 (2020); 42-492409-1537reponame:Revistas - Universidad Le Cordon Bleuinstname:Universidad Le Cordon Bleuinstacron:ULCBspahttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/179/347https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/179/369Derechos de autor 2020 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleuinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.172.177.98.34:article/1792021-05-18T09:35:10Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Evaluation of university teaching styles in the virtual context Evaluación de los estilos de enseñanza universitaria en el contexto virtual |
title |
Evaluation of university teaching styles in the virtual context |
spellingShingle |
Evaluation of university teaching styles in the virtual context Olivera Carhuaz, Edith Soledad Didáctica, enseñanza, virtual, estilos, pandemia, aprendizaje. Didactics, teaching, virtual, styles, pandemic, learning |
title_short |
Evaluation of university teaching styles in the virtual context |
title_full |
Evaluation of university teaching styles in the virtual context |
title_fullStr |
Evaluation of university teaching styles in the virtual context |
title_full_unstemmed |
Evaluation of university teaching styles in the virtual context |
title_sort |
Evaluation of university teaching styles in the virtual context |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Olivera Carhuaz, Edith Soledad Yupanqui Lorenzo, Daniel Edgardo |
author |
Olivera Carhuaz, Edith Soledad |
author_facet |
Olivera Carhuaz, Edith Soledad Yupanqui Lorenzo, Daniel Edgardo |
author_role |
author |
author2 |
Yupanqui Lorenzo, Daniel Edgardo |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Didáctica, enseñanza, virtual, estilos, pandemia, aprendizaje. Didactics, teaching, virtual, styles, pandemic, learning |
topic |
Didáctica, enseñanza, virtual, estilos, pandemia, aprendizaje. Didactics, teaching, virtual, styles, pandemic, learning |
description |
The situation that is lived worldwide has promoted virtual education, so that university tea- chers have been forced to adapt to this exclusive way of teaching, therefore, questions ari- se about the didactics, methodology and resources they use in this environment to get stu- dents to learn. Given this phenomenon, the objective of the present study was to find out the predominant teaching styles among university teachers in a private institution in Lima. The methodology was descriptive of a quantitative approach and the sample was made up of 114 teachers from the Hospitality and Tourism faculty of the mentioned institution. The re- sults obtained determined that the prevailing teaching style is functional, followed by formal and structural. These styles are related to the academic knowledge of university teaching. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-12-17 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/179 10.36955/RIULCB.2020v7n2.004 |
url |
https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/179 |
identifier_str_mv |
10.36955/RIULCB.2020v7n2.004 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/179/347 https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/179/369 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Le Cordon Bleu |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Le Cordon Bleu |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu; Vol. 7 Núm. 2 (2020); 42-49 2409-1537 reponame:Revistas - Universidad Le Cordon Bleu instname:Universidad Le Cordon Bleu instacron:ULCB |
instname_str |
Universidad Le Cordon Bleu |
instacron_str |
ULCB |
institution |
ULCB |
reponame_str |
Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
collection |
Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845160529291640832 |
score |
13.754011 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).