The evaluation of competencies from the didactic planning. Conceptualization and importance
Descripción del Articulo
Thinking about competency-based assessment from didactic planning is nowadays a trend that should permeate the academic world, in order to efficiently develop the study plan or educationalprogram that intends to apply assessment as a tool for learning improvement. The purpose of this essay is to pro...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Le Cordon Bleu |
Repositorio: | Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.172.177.98.34:article/217 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/217 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Evaluación, competencias, planeamiento didáctico, evaluación de competencias. Assessment, competencies, didactic planning, competence evaluation. |
Sumario: | Thinking about competency-based assessment from didactic planning is nowadays a trend that should permeate the academic world, in order to efficiently develop the study plan or educationalprogram that intends to apply assessment as a tool for learning improvement. The purpose of this essay is to provide the reader with a theoretical and conceptual foundation on the evaluationof competencies based on didactic planning. A bibliographic search on evaluation, competencies and didactic planning was carried out in order to give rigor to the arguments presented. Itis then understood that the assessment of competencies from didactic planning is crucial when generating cognitive development strategies because it helps to understand the complexity ofthe teaching-learning process. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).