Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, Peru
Descripción del Articulo
Objective: To identify the degree of satisfaction among users attended via telemedicine in the general medicine service at the Primary Care Center II Lurín (Peru) from October to December 2022. Methods: The research was observational, non-experimental, prospective, and descriptive. The sample consi...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad de Huánuco |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Huánuco |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.localhost:article/473 |
Enlace del recurso: | http://revistas.udh.edu.pe/index.php/RPCS/article/view/430e |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | satisfacción personal compromiso médico pacientes internos pacientes ambulatorios teleconsulta consulta remota atención personal satisfaction medical commitment inpatientsx inpatients outpatients teleconsultation remote consultation care |
id |
REVUDH_f86e68cc571ef72c452badf5388ea82c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.localhost:article/473 |
network_acronym_str |
REVUDH |
network_name_str |
Revistas - Universidad de Huánuco |
repository_id_str |
|
spelling |
Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, PeruGrado de satisfacción de los usuarios atendidos por telemedicina en el Centro de Atención Primaria II Lurín, PerúPaz Salinas, Brian ArturoAlbitres Infantes, Jhonnysatisfacción personalcompromiso médicopacientes internospacientes ambulatoriosteleconsultaconsulta remotaatenciónpersonal satisfactionmedical commitmentinpatientsxinpatientsoutpatientsteleconsultationremote consultationcare Objective: To identify the degree of satisfaction among users attended via telemedicine in the general medicine service at the Primary Care Center II Lurín (Peru) from October to December 2022. Methods: The research was observational, non-experimental, prospective, and descriptive. The sample consisted of 140 users selected through simple random sampling; the study was conducted with a 95% confdence level and a 5% sampling error. A questionnaire was administered to insured individuals who had been attended via teleconsultation, and descriptive statistics were applied to categorical variables. Results: A satisfaction score of 3.49 was found, corresponding to "neither dissatisfed nor satisfed"; in the tangible dimension, a satisfaction score of 2.52 was found, corresponding to "partially dissatisfed"; in the utilitydimension, a satisfaction score of 2.46 was found, corresponding to "partially dissatisfed"; and in the satisfaction dimension, a satisfaction score of 2.23 was found, corresponding to "partially dissatisfed." Regarding teleconsultation, a satisfaction score of 2.28 was found, corresponding to "partially dissatisfed." Conclusions: Users attended via telemedicine perceived themselves as partially dissatisfed with the care received. Objetivo. Identifcar el grado de satisfacción de los usuarios atendidos por telemedicina en el servicio de medicina general del Centro de Atención Primaria II Lurín (Perú), de octubre a diciembre del 2022. Métodos. La investigación fue de tipo observacional, no experimental, prospectivo, descriptivo. La muestra estuvo constituida por 140 usuarios seleccionados mediante un muestreo aleatorio simple; se trabajó con una confabilidad del 95 % y un error muestraldel 5 %. Se aplicó un cuestionario a los asegurados que hubieran sido atendidos bajo la modalidad de teleconsulta; por último, se aplicó la estadística descriptiva para variables categóricas. Resultados. Se evidenció la existencia de un grado de satisfacción de 3,49 que corresponde a “ni insatisfecho, ni satisfecho”; en la dimensión tangible existió un grado desatisfacción de 2,52 que corresponde a “parcialmente insatisfecho”; en la dimensión utilidad existió un grado de satisfacción de 2,46 que corresponde a “parcialmente insatisfecho”; y en la dimensión satisfacción existió un grado de satisfacción de 2,23 que corresponde a “parcialmente insatisfecho”. En relación con la teleconsulta existió un grado de satisfacción de 2,28 que corresponde a “parcialmente insatisfecho”. Conclusiones. Los usuarios que son atendidos por telemedicina se percibieron parcialmente insatisfechos con la atención recibida.UNIVERSIDAD DE HUÁNUCO2023-10-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.udh.edu.pe/index.php/RPCS/article/view/430eRevista Peruana de Ciencias de la Salud; Vol. 6 No. 3 (2024): Revista Peruana de Ciencias de la Salud (jul-set)Revista Peruana de Ciencias de la Salud; Vol. 6 Núm. 3 (2024): Revista Peruana de Ciencias de la Salud (jul-set)Revista Peruana de Ciencias de la Salud; v. 6 n. 3 (2024): Revista Peruana de Ciencias de la Salud (jul-set)2707-69542707-6946reponame:Revistas - Universidad de Huánucoinstname:Universidad de Huánucoinstacron:UDHspahttp://revistas.udh.edu.pe/index.php/RPCS/article/view/430e/705http://revistas.udh.edu.pe/index.php/RPCS/article/view/430e/1120Derechos de autor 2023 Brian Arturo Paz Salinashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.localhost:article/4732024-12-24T16:13:42Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, Peru Grado de satisfacción de los usuarios atendidos por telemedicina en el Centro de Atención Primaria II Lurín, Perú |
title |
Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, Peru |
spellingShingle |
Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, Peru Paz Salinas, Brian Arturo satisfacción personal compromiso médico pacientes internos pacientes ambulatorios teleconsulta consulta remota atención personal satisfaction medical commitment inpatientsx inpatients outpatients teleconsultation remote consultation care |
title_short |
Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, Peru |
title_full |
Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, Peru |
title_fullStr |
Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, Peru |
title_full_unstemmed |
Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, Peru |
title_sort |
Degree of satisfaction among users attended via telemedicine at the Primary Care Center II Lurín, Peru |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Paz Salinas, Brian Arturo Albitres Infantes, Jhonny |
author |
Paz Salinas, Brian Arturo |
author_facet |
Paz Salinas, Brian Arturo Albitres Infantes, Jhonny |
author_role |
author |
author2 |
Albitres Infantes, Jhonny |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
satisfacción personal compromiso médico pacientes internos pacientes ambulatorios teleconsulta consulta remota atención personal satisfaction medical commitment inpatientsx inpatients outpatients teleconsultation remote consultation care |
topic |
satisfacción personal compromiso médico pacientes internos pacientes ambulatorios teleconsulta consulta remota atención personal satisfaction medical commitment inpatientsx inpatients outpatients teleconsultation remote consultation care |
description |
Objective: To identify the degree of satisfaction among users attended via telemedicine in the general medicine service at the Primary Care Center II Lurín (Peru) from October to December 2022. Methods: The research was observational, non-experimental, prospective, and descriptive. The sample consisted of 140 users selected through simple random sampling; the study was conducted with a 95% confdence level and a 5% sampling error. A questionnaire was administered to insured individuals who had been attended via teleconsultation, and descriptive statistics were applied to categorical variables. Results: A satisfaction score of 3.49 was found, corresponding to "neither dissatisfed nor satisfed"; in the tangible dimension, a satisfaction score of 2.52 was found, corresponding to "partially dissatisfed"; in the utilitydimension, a satisfaction score of 2.46 was found, corresponding to "partially dissatisfed"; and in the satisfaction dimension, a satisfaction score of 2.23 was found, corresponding to "partially dissatisfed." Regarding teleconsultation, a satisfaction score of 2.28 was found, corresponding to "partially dissatisfed." Conclusions: Users attended via telemedicine perceived themselves as partially dissatisfed with the care received. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-10-06 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.udh.edu.pe/index.php/RPCS/article/view/430e |
url |
http://revistas.udh.edu.pe/index.php/RPCS/article/view/430e |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.udh.edu.pe/index.php/RPCS/article/view/430e/705 http://revistas.udh.edu.pe/index.php/RPCS/article/view/430e/1120 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2023 Brian Arturo Paz Salinas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2023 Brian Arturo Paz Salinas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD DE HUÁNUCO |
publisher.none.fl_str_mv |
UNIVERSIDAD DE HUÁNUCO |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Peruana de Ciencias de la Salud; Vol. 6 No. 3 (2024): Revista Peruana de Ciencias de la Salud (jul-set) Revista Peruana de Ciencias de la Salud; Vol. 6 Núm. 3 (2024): Revista Peruana de Ciencias de la Salud (jul-set) Revista Peruana de Ciencias de la Salud; v. 6 n. 3 (2024): Revista Peruana de Ciencias de la Salud (jul-set) 2707-6954 2707-6946 reponame:Revistas - Universidad de Huánuco instname:Universidad de Huánuco instacron:UDH |
instname_str |
Universidad de Huánuco |
instacron_str |
UDH |
institution |
UDH |
reponame_str |
Revistas - Universidad de Huánuco |
collection |
Revistas - Universidad de Huánuco |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1820699319649435648 |
score |
13.949927 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).