Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in Arequipa
Descripción del Articulo
The portraits by Max T. Vargas are an essential key to understanding what fashions were followed by the high society of Arequipa during his time. But also, they provide insights into how Max T. Vargas used both fashion and ambiance resources, rather than post-touching techniques, as tools to portray...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2716 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2716 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Max T. Vargas fotografía peruana fotografía de moda retrato fotográfico historia de la moda peruvian photography fashion photography photography portrait fashion history |
id |
REVUDEP_e44fcd4cd4ee49c2a15f7b1f28058bf3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2716 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in ArequipaMax T. Vargas y la moda internacional en el contexto de la fotografía arequipeña.Balda, Ana Latorre, Jorge Max T. Vargasfotografía peruanafotografía de modaretrato fotográficohistoria de la modaMax T. Vargasperuvian photographyfashion photographyphotography portraitfashion historyThe portraits by Max T. Vargas are an essential key to understanding what fashions were followed by the high society of Arequipa during his time. But also, they provide insights into how Max T. Vargas used both fashion and ambiance resources, rather than post-touching techniques, as tools to portray the photogenic qualities of his clients. This aspect distinguishes Max T. Vargas from the pictorialist fashion being used by the most renowned photographers in the international context of the time and brings him closer to the way modern fashion photographers. However, in the second decade of the twentieth century, when pictorialism was also in fashion in the photographic portrait context of Arequipa, Max T. Vargas could not cope with his competitors and had to move to another city.Los retratos de Max T. Vargas son un medio fundamental para entender cuáles fueron las modas en el vestir que seguía la alta sociedad arequipeña del momento. Pero además, son una vía para entender que el fotógrafo utilizó tanto la moda como los recursos ambientales, más que el retoque a posteriori, como herramientas para lograr la fotogenia de sus retratados. Este aspecto desmarca a Max T. Vargas de la moda pictorialista, seguida por los fotógrafos más renombrados del contexto internacional del momento y, le acerca al modo de trabajar de los fotógrafos de moda modernos. Sin embargo, en la segunda década de siglo XX, cuando el pictorialismo estaba de moda también en el retrato fotográfico arequipeño, Max T. Vargas no pudo hacer frente a la competencia, y hubo de trasladarse a otra ciudad.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2716Revista de Comunicación; Vol. 13 No. 1 (2014); 7-37Revista de Comunicación; Vol. 13 Núm. 1 (2014); 7-372227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2716/2228Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27162022-05-24T23:17:40Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in Arequipa Max T. Vargas y la moda internacional en el contexto de la fotografía arequipeña. |
title |
Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in Arequipa |
spellingShingle |
Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in Arequipa Balda, Ana Max T. Vargas fotografía peruana fotografía de moda retrato fotográfico historia de la moda Max T. Vargas peruvian photography fashion photography photography portrait fashion history |
title_short |
Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in Arequipa |
title_full |
Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in Arequipa |
title_fullStr |
Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in Arequipa |
title_full_unstemmed |
Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in Arequipa |
title_sort |
Max T. Vargas and international fashion in the context of photography in Arequipa |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Balda, Ana Latorre, Jorge |
author |
Balda, Ana |
author_facet |
Balda, Ana Latorre, Jorge |
author_role |
author |
author2 |
Latorre, Jorge |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Max T. Vargas fotografía peruana fotografía de moda retrato fotográfico historia de la moda Max T. Vargas peruvian photography fashion photography photography portrait fashion history |
topic |
Max T. Vargas fotografía peruana fotografía de moda retrato fotográfico historia de la moda Max T. Vargas peruvian photography fashion photography photography portrait fashion history |
description |
The portraits by Max T. Vargas are an essential key to understanding what fashions were followed by the high society of Arequipa during his time. But also, they provide insights into how Max T. Vargas used both fashion and ambiance resources, rather than post-touching techniques, as tools to portray the photogenic qualities of his clients. This aspect distinguishes Max T. Vargas from the pictorialist fashion being used by the most renowned photographers in the international context of the time and brings him closer to the way modern fashion photographers. However, in the second decade of the twentieth century, when pictorialism was also in fashion in the photographic portrait context of Arequipa, Max T. Vargas could not cope with his competitors and had to move to another city. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-24 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2716 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2716 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2716/2228 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 13 No. 1 (2014); 7-37 Revista de Comunicación; Vol. 13 Núm. 1 (2014); 7-37 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1758371853695451136 |
score |
13.971837 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).