Use of emotions in the post of the candidates in the Peruvian elections 2016

Descripción del Articulo

The article analyzes the publications (post) of the presidential candidates in the 2016 Peruvian elections, through a content analysis. It has proceeded to make a capture of publications (post) that show some emotion in a period of fourteen days before the elections, both in first and second round....

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cohaila, Edwin
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/1639
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/1639
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:emociones
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spelling Use of emotions in the post of the candidates in the Peruvian elections 2016Empleo de las emociones en los post de los candidatos en las elecciones peruanas 2016Cohaila, Edwinemocionescandidatos electoralesredes socialescampaña electoralemotionselectoral candidatessocial networkselectoral campaignThe article analyzes the publications (post) of the presidential candidates in the 2016 Peruvian elections, through a content analysis. It has proceeded to make a capture of publications (post) that show some emotion in a period of fourteen days before the elections, both in first and second round. It can be seen that the candidates have little use of emotions, and that their recurrence is associated with expressing positive emotions over negative ones, not highlighting the search for confrontation with another candidate; also, a certain pattern is observed in the use of emotions but only in the case of female candidates.El artículo analiza las publicaciones (post) de los candidatos presidenciales en las elecciones peruanas del 2016, a través de un análisis de contenido. Se ha procedido a realizar una captura de las publicaciones (post) que manifiestan alguna emoción en un periodo de catorce días previo a las elecciones, tanto en primera como en segunda vuelta. Se puede constatar el poco uso de emociones por parte de los candidatos, y que su recurrencia se asocia expresar emociones positivas sobre las negativas, no destacando la búsqueda de confrontación con otro candidato; asimismo se observa cierto patrón en el uso de las emociones, pero solo en el caso de las candidatas mujeres.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2020-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfapplication/xmltext/htmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/163910.26441/RC19.1-2020-A4Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 1 (2020); 55-74Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 1 (2020); 55-742227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1639/1351https://revistadecomunicacion.com/article/view/1639/1488https://revistadecomunicacion.com/article/view/1639/1515Derechos de autor 2020 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/16392021-07-13T00:45:11Z
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