A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the Media

Descripción del Articulo

Schools of Communication need to relocate themselves in the new and blurry scenario of contemporary communication. Many things have changed: technology, the prime material of information, the actors, time and space of information and all media has become really or virtually multimedia At the time of...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Soria, Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2817
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2817
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Facultades de Comunicación
estudios de comunicación
formación en el ámbito digital
revolución de los medios
Schools of communication
communication studies
digital environment training
Media Revolution
id REVUDEP_c64c8c0f9eed6e685975804ffb62d0a8
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2817
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the MediaUna posible respuesta de las Facultades de Comunicación ante la Crisis y la Revolución actual de los MediosSoria, Carlos Facultades de Comunicaciónestudios de comunicaciónformación en el ámbito digitalrevolución de los mediosSchools of communicationcommunication studiesdigital environment trainingMedia RevolutionSchools of Communication need to relocate themselves in the new and blurry scenario of contemporary communication. Many things have changed: technology, the prime material of information, the actors, time and space of information and all media has become really or virtually multimedia At the time of relocation, Schools will have to decide whether to abandon the structure which prolonged the division of the media into an academic site in terms of technological support on which they operated. All of which calls for a rediscovery of which has to be the backbone of future Undergraduate and Graduate programs in Communication.Las Facultades de Comunicación necesitan reubicarse en el escenario nuevo y borroso de la comunicación contemporánea. Ha cambiado la tecnología, la materia prima de la información, los actores, el tiempo y el espacio de la información y todos los medios se han hecho real o virtualmente multimedia. A la hora de reposicionarse, las Facultades tendrán que decidir si abandonan la estructura que prolongaba en sede académica la división de los medios de comunicación en función del soporte tecnológico sobre el que se difundían. Todo lo cual reclama redescubrir cuál ha de ser la columna vertebral de los Pregrados y Postgrados futuros de la Comunicación.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2817Revista de Comunicación; Vol. 7 No. 1 (2008); 182-198Revista de Comunicación; Vol. 7 Núm. 1 (2008); 182-1982227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2817/2335Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28172022-06-02T22:35:09Z
dc.title.none.fl_str_mv A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the Media
Una posible respuesta de las Facultades de Comunicación ante la Crisis y la Revolución actual de los Medios
title A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the Media
spellingShingle A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the Media
Soria, Carlos
Facultades de Comunicación
estudios de comunicación
formación en el ámbito digital
revolución de los medios
Schools of communication
communication studies
digital environment training
Media Revolution
title_short A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the Media
title_full A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the Media
title_fullStr A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the Media
title_full_unstemmed A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the Media
title_sort A possible reply from the Schools of Communication to the current crisis and Revolution of the Media
dc.creator.none.fl_str_mv Soria, Carlos
author Soria, Carlos
author_facet Soria, Carlos
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Facultades de Comunicación
estudios de comunicación
formación en el ámbito digital
revolución de los medios
Schools of communication
communication studies
digital environment training
Media Revolution
topic Facultades de Comunicación
estudios de comunicación
formación en el ámbito digital
revolución de los medios
Schools of communication
communication studies
digital environment training
Media Revolution
description Schools of Communication need to relocate themselves in the new and blurry scenario of contemporary communication. Many things have changed: technology, the prime material of information, the actors, time and space of information and all media has become really or virtually multimedia At the time of relocation, Schools will have to decide whether to abandon the structure which prolonged the division of the media into an academic site in terms of technological support on which they operated. All of which calls for a rediscovery of which has to be the backbone of future Undergraduate and Graduate programs in Communication.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-02
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2817
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2817
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2817/2335
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 7 No. 1 (2008); 182-198
Revista de Comunicación; Vol. 7 Núm. 1 (2008); 182-198
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1741978023351025664
score 13.897231
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).